onsdag 5 maj 2010

Behandlingen...

är i full gång. Idag är dag fyra i omgång 13. Jag är supertrött som vanligt under behandlingen så idag har Wilma har lagat maten här idag. Det blev pannkakor och idag var det bara ett par som gick sönder. Sist gick tydligen nästan alla sönder, men idag låg mamma i soffan och peppade och det hjälpte tydligen. Mmmmm.

Jag har inte skrivit på ett tag. Det handlar inte om att det inte har hänt något utan att det mest har känts negativt och jobbigt och då vill jag inte skriva. Känns ibland som det är mest jobbigt. Det innebär inte att allt varit negativt utan att jag inte känt mig jättebra under den här tiden.. humöret och illamåendet har gått upp och ner.

I fredags kom mamma. Vi skulle fira Nova och Wiola som fyller år i april och maj. Vi skulle väl egentligen haft kalas, men med allt som varit runt omkring och mitt humör så skjuter vi på det. Mamma kom ner och vi hade en lugn helg. Fredag kväll när mamma kommit var det korv och bröd innan vi åkte ner till Valborgsmässoelden. När jag pratade med Wiola i början på veckan så säger hon.. -Kommer det valar dit.. som hoppar genom brinnande ringar.. haha.. har aldrig tänkt på att det heter Valborg.

På lördagen åkte vi till Ahus och mamma bjöd på glass sedan gick vi vid havet. Hundarna sprang och livet lekte verkligen. Jag mår så himla bra där. Vill verkligen ha råd att ställa en husvagn på deras camping. Så underbart att få sova där och åka fram och tillbaka när det går. Lagom långt bort.

Söndagen åkte mamma ganska tidigt och jag, David och Nova hyrde ett bilsläp och åkte till Linda i Perstorp och hämtade Davids bil. Fick lite pannbiffar och MASSOR med frukt och grönsaker när vi åkte därifrån. Passade oss bra eftersom det går väldigt mycket sånt här. När vi kom hem så åkte David och Mira på hennes dans. Skall bli kul att se hennes uppvisning sedan.

Under den här tiden har vi även skickat in våra deklarationer och jag är superlycklig för jag får inte alls så mycket restskatt om allt blir som jag tror att det blir. :)

Denna veckan har jag påbörjat omgång tretton som sagt. När vi sitter där i våra fåtöljer som vanligt.. vi var tre kvinnor idag.. så efter en stund säger en av dem. -Jag tror jag har följt din blogg innan du la ner den i höstas. Hon visste jättemycket om den och visade sig vara en kvinna som skrev till mig ett antal gånger. Hon skulle börja följa min blogg igen. Gör du det Stina.. så välkommen tillbaka. <3

Nu skall jag vila på soffan en stund.. David körde jag till KFÖ i morse.. en övning med hemvärnet som håller på till på söndag. Kanske kan han sova hemma inatt.. vi får väl se. Han ringer väl då. ;)

I morse när jag hade lämnat honom tog jag vägen om stationen i Sölvesborg och skulle hämta ut alla biljetter som jag har köpt på nätet.. Upptäckte till min fasa att nästa söndag som de skall hem har jag beställt från Hässleholm till Göteborg. Helt fel håll. Nu har jag mailat dem och bett dem ändra även om jag inte har avbokningsbar. :( Hoppas de fixar det. Har lärt mig att om det inte går gäller det bara att fråga igen. När jag en gång skulle ändra en biljett till att få ha med djur så första gången jag ringde skulle det kosta ca 2 500 kr.. nästa 1 000 kr och sista gången jag ringde.. så var det nere på 40 kr. Gäller bara att få prata med rätt.

Kram på er alla.. nu skall jag vila.

38 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, min bästa vän ;))

Gitte, Blissa och Mango sa...

Skönt med en rapport från dig. Visst är det vackert med hav och långa sandstränder....
Jag tänker på dig här och sänder massor av kärlek och kramar till dig och din stora familj! Kram Gitte

Stina sa...

Hej Ulrica och TACK för senast - ler.
Ja, det var verkligen märkligt att vi skulle träffas och sitta i samma rum och samma tid.

Eftersom du går var 4:e vecka och jag var 3:e.
Men, det var mycket roligt att få samtala med Dig, Ulrica.

Och så glad att du var så fräsch och söt. Jag visste ju inte riktigt hur du såg ut.

Minns inte om du hade någon bild på bloggen ifjol?

Jag hade INTE glömt dig, utan det du skrev tidigare gjorde starka intryck på mig.

Och nu när vi satt i rummet och du började berätta, så började pusselbitarna falla på plats....

Har läst i bloggen, att du mått riktigt dåligt och då blir jag lessen att du måste utstå allt detta.
Detta med illamående är vidrigt. Jag har "klarat mig bra" med hjälp av de gula pillren.

En gång glömde jag ta pillret på morgonen och efter någon timme så spydde jag magsaft massor av gånger.
Jag fick träningsvärk och det kändes som "magen gjorde en åtta"!

I onsdags så hade jag tagit pillret på morgonen, men tog nog kvällspillret för sent.
För jag blev illamående och spydde i handfatet. Urk...

Men Ulrica, detta vet du ju hur det är...så jag känner verkligen med dig..

Vilka piller tar du? Jag tar Ondansetron/Zofran,
och Primpevan (tror jag det heter) i mellantid om det behövs.

Har du fått svar från CT?

Jag har också läst i din blogg att du haft vänner och nätvänner som inte klarat sig.

Och jag vet Ulrica hur du känner då. Jag har också följt flera bloggar och blir lika ledsen varje gång.

Har suttit framför datorn och gråtit - fastän jag endast "kännt dessa via nätet".
MEN, det blir en speciell vänskap "när man är i samma båt".

Nu önskar jag Dig Ulrica med din familj ALLT gott.

Vi får stötta varandra och se framåt ATT detta ska vi klara.
Vi ska ha %en på vår sida!

SKÖT om Dig Ulrica, du är en fantastisk tjej med utstrålning och uthållighet.

Kram, Stina :-)

Anonym sa...

Tänker på dig ofta, Ulrica. Saknar dig på facebook. Önskar att Du mår bra! Puss och kramar <3 <3 <3...

Susanne och Isa

Anonym sa...

Hej Ulle! Hur är det? Saknar dig både på facebook och bloggen.
Många kramar Suzie

Anonym sa...

Ulle !!! Vill bara säga att jag tänker på dig hela tiden!!!!
Kram
Ann-Marie

Anna Sundalen sa...

Har varit här inne flera gånger men finner inte ord. Önskar bara så innerligt att allt vore väl. Kram på er allihop.

johanna sa...

Tänker på dig!

Du har fått mig att inse så mycket och jag tackar dig för det!!
All kärlek till dig Ulle.

Kram Johanna

Karina sa...

Var är du Ulrika??
Kram

Ingela sa...

Tänker på dig! Stor kram fylld med mod, styrka och hopp kommer genom cyberrymden! <3
Busan

Karre sa...

Ulrica, saknar dej!!
Alla andra bloggvänner vet ni nå?
Har de hänt nå?

Anonym sa...

Vet att behandlingen inte tagit och att hennes familj finns hos henne sedan en tid och att det inte finns något mer man kan göra utan hon får nu smärtlindring.

Anonym sa...

är de så illa... tänker på dej Ulrica, styrkekramar!!!!!!!!!
Ello...

Anonym sa...

Fick höra idag att Ulrica förlorade kampen och somnade in fint och fridfullt imorse. All kärlek till ulrikas familj!

Karre sa...

Så tråkigt men skönast för Ulrica..
Tänker på er alla!!! Kramar

Anonym sa...

Mina Varmaste kramar till familjen..
Sov så Gott Ulrica...

Christel

Anonym sa...

Vila i frid/Bloggföljare

Eva sa...

Fina, fina Ulrica - du fattas oss!! Vi fick låna en ängel! <3

Anonym sa...

Älskade Ulle, saknar dig ofantligt mycket. Skönt att kunna gå in här och minnas,skratta och gråta.....
Det har ju aldrig varit min starka sida att skriva via datorn men jag känner att du e med mig dagligen.
Vi ses. Eva H

Anonym sa...

Hej Ulle!
Saknar dig så mycket.
Kram Suzie

Anonym sa...

Gick i skogen här i Kk idag... tänkte på dig hela tiden!
Kramar A-M

Anonym sa...

Var på IKEA igår. köpte skåpet som det det nya vandringspriset ska stå i.
ULLES vandringspris för bästa ekipage i fritt förlj/linförighet. Vi har sett ut en fin pokal som kommer att stå där permanent och varje årsvinnare ska få liten kopia av. Men allt om detta kommer att stå mer om på hemsidan.
Ser dina sista ord i bloggen "nu ska jag vila" Vila gott Ulle saknar dig så...

Gitte, Blissa och Mango sa...

Att minnas är så undebart, at sakna är så tungt. Jag väljer att Leva skrev du... Ja det gjorde du verkligen... SÅ enormt modig och stark du varit. JA minns och ler på alla fina smatal vi haft, om allt och inget... men jag gråter också när jag vet att du fattas oss här på jorden... men du har det skönast där du är utan smärta, det glädjer mig i min sorg... Kram Ulle gulle! Ps Jennie och David hälsar till dig också... men det visste du redan ;-)

Anonym sa...

Grattis på Din födelsedag, glöm inte hälsa på Lennart idag. Har hört att han oxå finns i båda världarna;) Du kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta. Saknar dig.Tusen kramar från Mig och Ulle-Bulle Bus

Birgitta sa...

Hej Ulle
För 6 månader skrev du ditt sista inlägg i bloggen. Du avslutade med "Nu skall jag vila". Så blev det också, du vilar. Kram Birgitta

tr_a_san sa...

Var inne här hos Ulrika 2009 och hamnade här igen. Minns nu som igår, det intryck hon gjorde. Tack för en mycket speciell bekantskap! Tack!

Anonym sa...

I onsdags hade vi årsmöte och det första av ditt vandringspris delades ut till minne av dig som var med och startade klubben och som under så många år inspirerade oss som vara nya medlemmar.
Vi hedrar dig för din inspiration och glädje både när det gäller hund och människa.
Saknar dig Ulle....

Anonym sa...

Tittade in igen i denna blogg och det är med stort vemod och saknad. Allra finaste Ulrica, du fattas oss. Kram till din familj.

Anonym sa...

<3<3<3

Anonym sa...

Känner sånt vemod och saknad. Många varför. Många kramar till er i familjen. Kram/Stina

Anonym sa...

Läser.. blir berörd.. Underbar människa. Så orättvist.

Anonym sa...

3 år, saknar dig fortfarande lika mycket min bästa vän. Kram

davz sa...

Känns så märkligt att gå in här. Räcker att läsa några rader för att allt ska komma över mig igen.
Både hur viträffades, alla mil i bilen framåt tillbaka. alla underbara stunder.
Sen också hur jag fick vara med när du lämnade oss.
Jag saknar dig sjukt mycket.

Anonym sa...

8år! Saknar dig älskade Vän❤

gnupen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
gnupen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
gnupen sa...

Saknad❤️

gnupen sa...

Grattis på 50-årsdagen💝 Saknar dig💞