onsdag 3 juni 2009

Ingen behandling

Ja.. då sitter jag här hemma.. det är onsdag och jag borde varit på Jubileumskliniken..

Igår ringde en sköterska från avdelningen och meddelade att mina vita blodkroppar var alldeles för låga. Så idag har jag varit på vårdcentralen och tagit nya prover. Bara att hoppas att de har vänt och gått uppåt. Vill ju ha behandlingen så snart som möjligt när man ändå måste göra den. Jag försöker ju planera livet lite.. med barnen, David och alla andra saker som måste göras. Inte så lätt när allt kan ändras från dag till dig.

Tack för alla gullig kommentarer förresten. :-) Jag blir så glad.

Igår fick jag badat Jasmine och Vira.. funderar på att klippa ner alla tre.. Jasmine är ju redan nerklippt så där behöver jag bara finklippa lite. ;-) Tror inte David vill att jag klipper ner dem bara.. men det är så skönt att slippa tänka på tovor.. bläääääääääääää.. men när man borstat genom dem och ser hur fina de är då är det värt det. Hm.. får se.. kanske klipper Vira och låter Triton vara långhårig.. tycker ju han är så läcker min prins. <3

Nu skall jag vila lite igen.. är inte helt ok.. trött.. men det vänder väl någon gång.

Nu ser jag fram emot midsommar.. goa vänner och husvagn..

Sedan är det Skåne som gäller ett tag.. barnen är med pappa.. så det blir tomt här hemma.. så då skall jag passa på att vara med David så mycket som möjligt. Underbart!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så typiskt! Hoppas dom ger dej en säck blod eller så, så kanske du kan få komma igång? Och kanske bli piggare oxå...
Jag röstar för total nerklippning, minimalt med jobb! Men om David vill borsta så är det väl fritt fram :-))
Säg till om film+bokhögen minskat såpass så du vill ha en refill!
Kram kram // Carina

Eva sa...

Hej vännen!! Läste på FB precis att det blir behandling imorgon - så skönt! Kommer du att ligga kvar denna gången oxå - eller får du åka hem? Nu skall vi iväg på middag, måste göra mig i ordning!! Massor med kramar

Anonym sa...

Kära Ulrica - jag vet hur Du menar med vita blodkroppar.
(det hjälper inte med blodpåse)

Var det leucocyterna eller neutrofila som var låga?
Hur låga var de?

För det kan variera från dag till dag. Det kan höjas på ex 2 dagar.

Kram kram - Stina

Tänker på Dig - vet av egen erfarenhet att "det är jobbigt" med allt som ska stämma och göras i sjukhusvärldens karusell.

Det är ju bara att hänga med.

Önskar att Du får en fin sommar med de Dina.
Kram kram Stina (ps har Du sett mitt mejl?)

Anonym sa...

Kämpa på vännen. Snart är det midommar med allt härligt som det innebär. Jag skriver inte så ofta men jag följer hur du har det och du finns i mina tankar.
Kram Gunilla

Martina sa...

Hej, Ulle
Har just hittat din blogg. Hoppas du har en bra dag idag. Jag läste om dina starka känslor för dina nära och kände så väl igen mig. Ibland på kvällarna så blir jag helt varm och lycklig i hela kroppen när jag tänker på mina nära. Jag och djuren skickar så inihelsike mycket ljus och kärlek till er och önskar dig en toppenmidsommar. Kommer att följa din blogg, och det är ju en massa bloggar på klubbens hemsida! Datorn är inte min bästa vän, men jag förstår att du känner att världen finns under dina fingertoppar ; )
sköt om dig och familjen

martina och djuren

Unknown sa...

Hej Ulrika!
Tänker på dig och det du går igenom! Hoppas du också får tid att njuta av sommar, vänner och hundar. Att klippa ner låter väl som en god ide`. Vet ju vilket jobb det är med pälsmonstren och du behöver nog dina krafter till annat! Många kramar från
Marianne

Anonym sa...

hejsan Ulrica - hur har du det?
Gick behandlingen bra.
Har du mellantid nu och kan få vila ut.... hoppas det.
Kram kram Stina

Anonym sa...

Ulrica, hur har du det?
Hoppas bra och att behandlingarna har god effekt på dig ....

Kram Stina