måndag 13 juli 2009

Ja.. vad skall man säga..

Bättre sent än aldrig..


Sent skall synden vakna...


Ja.. det var ju ett tag sedan jag skrev här och en hel del har hänt.. och jag själv har nog glömt hälften.


Jag fick min behandling en dag sent. Värdena hade nått upp till godkänt värde. De sänkte den ena av cellgifterna med 20 % för att inte värdena skulle gå ner ännu mer efteråt. Efter behandlingen var jag piggare än gången innan.. i 1,5 dagar.. sedan kom febern. Jag låg med 39 - 40 graders feber i tre dagar. Var på vårdcentralen för provtagningar m.m. och fick ligga ner för jag höll på att svimma.. usch.. men på torsdag kväll ringde de från JK och tyckte jag skulle in till sjukhuset och kolla upp mig mer. Det slutade med att jag blev inlagd. Hade en sänka på över 300! Jag fick stark antibiotika intravenöst och fick ligga där i fem dagar. Jag var sååå trött på sjukhus då.. usch.. men fick i alla fall permis på Wilmas skolavslutning. :)
























Sedan har det varit midsommar. Jag, David och alla barnen var i Varberg med husvagn. Där var Carina, Anders, Martin och Ulle med barn också. Vi hade en härlig helg!! Trångt men underbart.. Underbara vänner man har. <3


Ja.. sedan har jag väl hunnit med att vara nere hos David lite och det är mycket provtagningar.. mina värden gick ner sig ännu mer tyvärr inför min tredje omgång.. kroppen blev full med blåmärken. Både blodplättar, vita blodkroppar och hb gick ner.. Så dagen jag skulle få min tredje omgång blev jag hemskickad igen och fick komma tillbaka fyra dagar senare.


Men i måndags fick jag i alla fall börja. Då hade mina värden blivit godkända. Så här ser ni min vän på JK. Droppstället. ;)
























Och här är tjejerna när de hälsar på i min säng.. :) De ser på tv och äter lördagsgodis.. haha.. Wiola är nog lite trött.

















Jag fick komma hem efter fyra dagar den här gången.. de vågar inte ge mig mer utan hoppas att detta nu då skall göra att värdena är ok.. hm.. vi får väl se. I alla fall så körde mamma mig till tåget i fredags.. och David hämtade mig i Hässleholm. I lördags åkte vi mot Helsingborg där vi hade bokat en natt på hotell. När vi checkat in så tog vi bilen och körde runt lite.. innan vi körde ut mot Kullaberg. Ojojoj, va mysigt det var där. Satte oss vid en bord och åt pastasallad och det var så gott och härligt. Tyvärr så har jag inte sladden så jag kan föra över bilder från kameran så bilder kommer senare. Vi tittade runt lite, men jag var väldigt trött så det var en del vila och sedan så tog vi oss mot Helsingborg igen. Tog in på hotellet.. hittade SPA avdelningen och badade lite bubbelpool och tog det lugnt. Lugnt på rummet.. och lite gott att äta.
Igår njöt vi först av den goda frukosten.. sedan tog vi båten över till Helsingör.. promenerade lite där.. innan vi tog båten tillbaka.. haha att handla taxfree är ju dyrare än att handla på bensinstationer.. haha.. vart är vår värld på väg?
Sedan bar det av på småvägar mot Ängelholm.. där vi hamnade på Råbocka campings fina strand.. :) Efter att ha köpt lite frukt och jordgubbar så bar det av mot Bromölla.. jag lekte kartläsare.. och försökte ta så många småvägar som möjligt.. haha.. vi hittade några fina ställen.. så det var helt klart värt det. :)
Nu skall jag vara här en vecka.. innan jag måste hem för Datortomografi och njurfunktionsprov.. och sedan är det dags för nästa behandling.. hm.. och sedan alla provtagningar där emellan.. så inte är man ledig precis.. försöker att inte skriva för mycket om det så ni inte tröttnar på mig. ;)
Sedan måste jag ju berätta att jag har klippt ner Triton. Visst är han snygg.. ?? ;) Han tycker det är skönt i alla fall.
















Sedan är det här mina favoritmotiv.. David och havet.. jag var nära att säga den gamle och havet.. men det hade ju varit dumt i det här läget.. haha Mycket av vår tid tillsammans tenderar att bli vid havet.. :) Vi dras dit hela tiden..

















Kramar till er alla som orkat läsa klart.. jag skall försöka att inte vänta så länge till nästa gång.


5 kommentarer:

Eva sa...

Det verkar som du har det härligt och njuter trots allt elände... Underbart kort på den gamle och havet ;-) Kramar tbx <3

Andreas och Mörka Molly sa...

Gött att höra ifrån dig igen. Go bild på T!

Anna Sundalen sa...

Klart man orkar läsa! En annan är ju ledig till slutet av april nästa år så tiden räcker allt till:-). Blir riktigt avundsjuk på era små resor ni verkar ha det hur mysigt som helst.

Kram

Anonym sa...

Alltid skönt att höra om hur ni har det. Ömsom sol ömsom regn men du verkar förstå att njuta när tillfälle ges. Du vet att jag finns där om du behöver.
Styrkekramar, Gunilla

Anonym sa...

Hejsan Ulrica och välkommen tillbaka till bloggen - du är efterlängtad.

Och så klart att jag "orkar läsa" - läser allt. Och följer din väg.

Oj vilken hög sänka - 300. Vet du vad det berodde på... men skönt att du fått ordning på det. Tur att antibiotika finns.
.........
Har du fått förklaring på blåmärkena?

HUR många blåmärken fick du och var satt de. Satt de kvar länge.

Jag har också haft några blåmärken, men inte just nu.

Fick förklaringen att det handlar om trombocytvärdet....
Men jag hade inom ramarna...
.....
Bra att de kan ge lägre dos, när de vita är låga...

Hur lågt har du haft....
jag har haft 2.6 som lägst....

Kram kram,,, Stina