tisdag 26 maj 2009

Provtagningar, kalas, bröllop..

Ja, då var det dags igen.. har inte orkat uppdatera på ett tag. Har inte tänkt prata så mycket sjukdom utan låta er se lite bilder istället.
Jag skall bara börja med en liten lägesrapport. Jag mår ganska bra nu, men är otroligt trött vissa dagar. Tar proverna två gånger i veckan och fick precis samtal från en sköterska på avdelning 70. Mina trombocyter var för låga och de vill att jag skall ta nya prover imorgon. Det var inte jättelågt så jag behövde behandlas, men de vill hålla koll. Det som är om det blir för lågt är att blödningar inte stoppar vid ex. näsblod.
Sedan är det operation av port a cart på fredag. Så då slipper jag slängarna på utsidan. :-)
Nu till vad som hänt under tiden jag inte bloggat. :-)
Förra veckan var jag hos David. Tog det lungt. Han jobbade på dagarna och jag sov eller var och tog blodprover. ;-) Vi tog några mindre promenader ibland för att komma ut och få lite luft.

Här står David och grillar korv på en parkering. Vi var på väg på ett kalas och åkte tidigare så vi kunde ta det lugnt och så åt vi korv som sagt. ;-) Jag misstänker att den grillen kommer bli välanvänd i sommar. Tror det hette Vitemölla där vi var.

David och Triton leker på stranden efter korvgrillningen. :-)

Triton på stranden.


Vem säger att man måste han kombi för att man har hund? Haha.. här låg Triton så skönt.. ;-)
På Kristihimmelsfärdsdagen åkte vi till Tjörn. Äntligen fick jag träffa mina tjejer och de var friska. På fredag morgon firade vi Wiolas födelsedag med att sjunga och väcka henne. Eller Mira hade redan väckt henne så hon berättade idag att hon låtsades sova. :-) Det är viktigt med frukost på sängen, bricka och ljus. Haha..





Här sitter hon och öppnar ett av alla sina paket. :-)

Nova och Wilma tittar på. :-)






På kvällen hade vi kalas.. Här är Oliver på tjejernas rum och leker med deras stall. :-)







Wiola lyssnar på oss när vi sjunger så fint. :-)







Wiola har pecis blåst ut ljusen.







Nu står alla i kö för att smaka på tårtan också.
I lördags var det bröllop mellan min kusin Magnus och hans Lella. Det var på Marstrand.. vi var ute i god tid.. så vi satte oss utanför kyrkan och väntade. Mamma och Uffe flyttade bänken till skuggan för min skull. ;-)











Här sitter vi och väntar. Jag, Uffe och Marie.














Så underbart vackar.. och deras söta Vera och Ebba som näbbar. :-)












Här kommer brudparet. :-)














På bryggan står Ebba och väntar.















Inte helt lätt att gå av med klänning och allt.















Marie och Uffe. :-)














Sebastian, Jenny, Magnus, Lella, storebror Mattias, Lolla, Markus, Ebba och Vera.















Tvillingsyrran Karin, Magnus, Lella och Johan.
















Lella med Ebba och Vera.
















Lella sjunger (?) kan man älska nån på avstånd.. ;-)
Tack för en underbar dag och ett jättefint bröllop. Så kul att träffa alla. Har så underbara kusiner och släkt att man känner sig lyckligt lottad. Tyvärr så träffas vi inte så ofta, men det skall väl ändras på... eller?

Kram till alla som läser.. jag skall försöka skriva lite oftare igen. ;-)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!
Och pussa min lilla guddotter i efterskott, jädrans slarvig gudmorsa som glömmer sina gudbarns födelsedagar jämt!
Kram kram // Carina

Anonym sa...

Tack för dina bloggrader o fina bilder.
Sköt om dig Ulrica
Kram fr cyber-medsyster Stina

Eva sa...

Härliga bilder!!! Nu skall jag iväg - bröllop för oss idag, Fritz bror står på tur! Å vilket väder!!! Galet. Ha en mysig helg! KRAMAR

Anonym sa...

Lycka till i morrn med allt vad det innebär. Hör av dej om det är något du behöver ha fixat.
Jag kör husvagnen, nema problema, du kan bara relaxa och luta dig tillbax, vi är bara lyckliga att ha dig med!
Kramar kramar // Carina