söndag 28 september 2008

Att man aldrig lär sig..

Jaha.. då hade jag skrivit ett långt inlägg.. och vad göra jag.. glömmer spara med jämna mellanrum.. så helt plötsligt försvinner allt. Frust.. skall försöka komma ihåg vad jag skrev. ;-)

Jo, den här helgen har varit en helg som jag har haft för mig själv.. Så på fredagen så hämtade Håkan barnen, jag åkte till stenungsund och handlade. När jag kom hem så tog jag ett röj hemma eftersom vi skulle ha förfest hos mig. Så himla bra för då får jag ju en anledning att städa. :-) Haha..

När jag städat klart så duschade jag, tände ljus och sedan kom Ulle, Martin, Linnea och Anna-Karin. Vi satt och drack en stund och tjötade.. haha.. hm.. som vi kan vara bra på.. ;-) Sedan körde mamma in oss tjejer till Stenungsbaden. Perikles var ju där och det brukar ju vara en höjdare. De är suveräna. Där inne mötte vi upp Martina som också var partysugen. ;-)

Perikles har en ny trummis som vi sett på deras hemsida.. och han såg riktigt bra ut där.. så det första Anna-Karin säger när vi hamnar i baren är.. -Var är trummisen? Ähm.. va.. ett bra tips är att kolla bakom trummorna.. hahah Sedan går Martina fram till baren och säger.. -Ett glas mjölk tack! haha.. ni förstår.. den här kvällen kunde inte bli annat än lyckad. Det var inte så mycket folk, men som jag sa innan så har jag aldrig haft någon tråkig kväll på baden.. och inte hade jag det nu heller!!

Lördag hade jag tvättstugan.. så det var upp klockan åtta och tvätta några maskiner. När jag var klar så åkte jag, mamma och hennes väninna till IKEA. Köpte lite småplock.. sedan åkte vi vidare till Romelanda för att kolla in när RUF spelade mot Mölnlycke. De vann med 2-1 och det var kul att se en vinst. ;-) hihi.. Sedan bar det hemåt och jag var helt slut.. mamma bjöd på middag.. jag gick in till mig.. la mig och kollade på tv och pratade med David.. men jag har inga minnen från före tio någon gång.. hm.. ojdå.. jag somnade.. ;-)

Söndag var det Stenungsbaden igen.. och frukost med Eva. Klockan stod på 06,45. Lika härligt som vanligt att sitta i lugn och ro och äta frukost. Prata och ta det lugnt. Efteråt åkte jag med Eva hem och hjälpte henne lite i växthuset. Så jag var hemma vid femtiden.. då var jag helt slut fortfarande.. la mig lite och försökte vila.. Sedan åkte jag och hämtade mina tjejer!!! Tänk att man kan bli så glad när man bara varit borta en helg.. men de är så goa.. och jag är inte partisk.. haha.. Wiola hade somnat i fotöljen hos Håkan så mycket riktigt så somnade ju inte hon på kvällen.. hon fick ligga och titta på Heffaklumpen på sitt rum och somnade till slut i alla fall. ;-)

Och du Eva, man snyter sig svart efter att ha jobbat i växthuset.. hahahaha


Ha en underbar vecka!! Det skall jag ha.. jag räknar ner.. ;-) Nu är det bara fyra..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du!
Har lite ågren för att jag inte hunnit lämna över böckerna och grejset till dej!
Om en stund åker jag till Paris och är borta tills på fredag... Sorry!!
Håll ut så får du grejjerna när jag kommer hem...
Kram
Carina