tisdag 23 september 2008

Än så länge går det bra..

Två dagar i mitt nya liv.. och lika många kilon. :-) Fast nu vet jag att det stannar upp.. första veckan är alltid bäst.. men det är ju alltid kul med en rivstart. Jag har tränat hemma på min Orbitrack några gånger och shit vad man blir svettig.. haha.. den har ju stått och dammat i nästan ett år så det var dags att sätta fart igen. Igår kväll var det till idol.. så tiden går fort.


Annars så rullar allt på.. föräldramöten.. massor av läxor.. tvätt och städ.. hundar.. middag.. ja.. precis som det skall vara.


Till helgen skall jag ha en riktig kompishelg. Fredag blir det stenungsbaden och Perikles. De är ju bara bäst. :-) Får ta det lugnt med spriten nu när jag inte äter lika mycket.. haha.. så det blir nog en billig kväll.. Hm.. jo det måste det bli i alla fall.. mina "baden-pengar" går ju åt till tågbiljetter istället nuförtiden. ;-) Det kommer i alla fall bli jättekul.. det vet jag. Hittills har jag aldrig lyckats ha det tråkigt där och så skall ju Ulle och Anna-Karin med och då är det garanti på det.


Lördag får vi se om det kommer hem några tjejkompisar.. inte klart än, men det hade varit kul att sitta och prata halva natten.. om inte så blir det frukost på stenungsbaden med Eva på söndag. Helt underbart att börja dagen med en jääääättelång frukost och bara sitta och prata.


Jag måste nog se till att ha helgen fullbokad.. så jag inte längtar för mycket och tar ett expresståg till Skåne.. haha.. puss på dig!! ;-)


4 kommentarer:

ulrica sa...

Min favoritbild.. hur var det nu.. Yatzy på filten.. inte alla som spelar det på sin första dejt. Fast om jag inte minns fel så vill jag helst glömma vem som vann. ;-)

Anonym sa...

Ha, ha, jasså det är "badenpengar" och "tågpengar" som en gammal träningskompis får slåss emot nuförtiden för den gamla "tävlingspengen"...

Nåväl, hellre då att tågpengarna vinner... Det känns bättre än att bli brädad av fyllefest på Baden... :-))

Badenpengen är inte riktigt min grej, det säger suuuuuuuuuuuuus i plånboken och så är typ 750kr borta... Plus att man oftast blir väldigt trööööööööttt...

Badenpengen omvandlar jag lätt i huvet till 5 tävlingar! Själv tycker jag det är bättre att isfåall anmäla till 2 tävlingar, komma ut i friska luften med hund och kompisar för att träna, och dessutom spara 450kr!
He he he.
En ekonom med tävlingssinne har talat :-))
KRAM KRAM
Carina

ulrica sa...

Haha.. du har alltid svar Carina.. ;-) men då får jag räkna bensinpengar till alla träningar också.. jaja.. hade säkert varit bättre jag erkänner. ;-)

Måste få till en promenad om inte annat och gå och tjöta en stund.

Kramar
Oekonomiska Ulrica.. hm..

Anonym sa...

Japp!
Fast med våra pressade scheman lutar det väl åt att vi står på varsin crosstrainer medan ungarna gör läxorna och pratar i telefon :-)
Närå, vi får inte ge upp, varannan måndag kanske blir bra!
Kram kram