måndag 20 juli 2009

CT/DT

Ja då har hela helgen gått och jag har bara legat på mammas soffa. Blivit uppassad med mat och dricka. Tagit mina sprutor och svalt mina tabletter. Tack mamma!!

Upptäckte igår att jag skulle tagit ett blodprov som kollar njurarna i förra veckan. Det skulle tagits inför mitt datortomografi idag.. Skall jag få i mig massa kontrastvätska. Det missade jag eftersom jag låg inne.. men jag ringde idag och de fixar det om jag är tidigare på Uddevalla. De hade ändå behövt ta ett nytt prov eftersom jag gjorde en datortomografi förra veckan med och fick kontrastvätska. Så som tur var så var det nog bara bra att jag inte tog provet. ;) Jag ringde lab på Uddevalla också och hörde med dem om de kan ta mina andra prover samtidigt så jag slipper åka till vårdcentralen först och stickas och sedan upp till Uddevalla och stickas igen. Känns lite onödigt.. helst när de på vårdcentralen skickar sina prover för analys i Uddevalla. Det var inga problem det heller utan de löser det samtidigt. Bra...

Imorgon kommer äntligen David. Fan att man skall behöva gå och längta så. ;) Nu skall vi ha måååååånga dagar tillsammans. Skönt.. och jag hoppas verkligen att jag slipper sjukshusvistelser under tiden.. förutom min behandling i början på augusti. Jag skall se om jag inte kan få komma hem på kvällarna då i alla fall så jag slipper vara borta hela den veckan.

Kram till er alla som läser!!!!!! Ni är underbara och jag kan tala om att era meddelanden värmer. Tack!!!

7 kommentarer:

Andreas och Mörka Molly sa...

Gôtt med lite flyt ibland!

Kämpa på. A.

Eva sa...

Hoppas att allt går bra idag! Tänker på dig!! Kramar Eva

Anonym sa...

Här kommer ännu en värmande klapp på kinden. Hoppas att ni får måååånga sköööna dagar tillsammans.

Kramar

Anna Sundalen sa...

Hej, hej, hoppas att solen skiner på er och att sjukdomarna lyser med sin frånvaro.

Kram

Anonym sa...

Hej hej
Håller tummarna att allt flyter på bra idag och att allt ser kanonfint ut.
Kram kram // Carina

Anonym sa...

hej igen Ulrica...ser ut som du mår bättre. Skönt.

Och att du snart får din kärlek på besök.

Hur går det med dina trombisar? Hoppas de höjts.

Ok, förstår att du får göra CT nära varandra - kunde de inte avläsa från Ct du nyss gjort?

Ha det nu bra och önskar Dig allt gott och styrka.
Kram, Stina

Anonym sa...

hejsan Ulrica

Skickar en liten hälsning.
Hoppas du får njuta av sommaren.
Kram, Stina