måndag 19 oktober 2009

The bottom is nådd...

Ja.. vad skall jag säga.. Så dåligt som jag har mått efter sista behandlingen var det länge sedan jag mådde. Jag tror ju inte det är behandlingen bara utan sprutan för de vita blodkropparna. Jag har varit trött och när jag var nere hos David var det inte många knop. Söndagen tog vi en härlig skogspromenad och jag mådde helt klart bättre efteråt. Det var frukostmackor i skogen och grillning vid sjön när vi var klara. :)

Är nog lite orolig inför röntgen på torsdag. Vad skall de hitta.. eller förhoppningsvis INTE hitta. Den tumören som kommit upp för några månader sedan har minskat rejält i storlek.. precis som den andra gjorde som jag hade på magen.. upp och ner i storlek..

Inte nog för att man har sin sjukdom att fundera på.. det här med ekonomin är ett kapitel för sig själv. De gjorde ju om våra hyror så att vi får betala värme, vatten och hushållsel separat. De ingick tidigare i vår hyra. Fick räkningarna förra veckan och jag kan säga att nu måste jag säga upp lägenheten. Jag har hushållsel för över 500 kr och vatten för 400 kr i månaden. Värmen var inte så farlig, men det har ju inte heller varit kallt än. Dessutom kan man ju lägga till att jag kanske är hemma max 14 dagar i månaden... för är jag inte på behandling så är jag hos David.. när jag inte har barnen. Barnen duschar ofta hos mamma eftersom hon inte har badkar.. och jag duschar ju hm.. mer sällan nu när jag går hemma. Hur sjutton skulle min räkning se ut om jag var här hela månaden???

Jag satt och la ihop mina räkningar.. delade upp så att jag ser vad de kostar i månaden.. och kom fram till att jag har ungefär en tusenlapp kvar i bästa fall som skall räcka till mat, bensin, kläder m.m... inte konstigt att jag snålar och snålar och aldrig får pengar över i alla fall. Fy fan för att vara sjukskriven.. och jag ger er alla ett viktigt tips.. se till att ni har sjukförsäkringar innan det är för sent!!!!!! Jag trodde jag hade, men nejdå... inte en krona att hämta någonstans.. Min skräck är att de skall sänka min sjukersättning sedan också.. än så länge har jag ju i alla fall 80 % av mina 80 % som jag jobbade.. hm.. Kommer inte ihåg när jag gick och shoppade senast... Jag är expert på att kunna leva snålt.. laga billig mat. Det är inga problem, men när man ser att det inte hjälper.. och att det inte finns något slut på det utan det är så jag kommer få ha det.. då blir jag deppig.

Nä, nu skall jag sluta tänka på det.. snart får jag besök.. och jag tänkte jag skulle hinna fixa lite först och ta en dusch.. hoppas ni alla får en bra dag!!!


Kramar till er!!

6 kommentarer:

Anna Sundalen sa...

Urs och fy för att behöva oroa sig för ekonomin mitt i allt annat. Vi håller i alla fall tummar och tassar för att allt ser bra ut på röntgen.

Kram på dig

Therese & Azzie sa...

Urk håller verkligen med Anna tufft att behöva oroa sig för den ekonomiska biten också mitt i allt.
Vi hålller och tummar och tassar för att röntgen kommer ge goda besked

KRAM

Anonym sa...

Hör av dig om du vill prata en stund. Kanske över en kopp te.

Kram Suzie

Eva sa...

Ja, hua... vad skall man säga, fasikken man måste banne mig vara om sig och kring sig!! Tänker på dig!! Kramar

Anonym sa...

Hej, det borde ju räcka som det är kan man tycka. Men jag hoppas innerligt att du får bra besked på röntgen.
Kram Gunilla

Andreas och Mörka Molly sa...

Hoppas att veckan har gått bra.

För j.....t hur sjukförsäkringssystemet fungerar i det här landet just nu...

Mollan hälsar.