tisdag 27 oktober 2009

Gnäll och gnäll...

Ja.. just nu känns det som en gnällblogg. Skriver av mig lite så skall jag ta med det positiva i slutet.. så kanske det är det som ni kommer ihåg.

Har fått ta prover varje dag nu.. mina trombocyter och vita blodkroppar är lägre än de någonsin varit. Har fått åka in till akuten på Kristianstad Lassarett och tagit prover i helgen eftersom vårdcentralerna är stängda.. Eftersom trombocyterna är nere på 20 (skall ligga på 160 till 400) så får jag inte ta mina sprutor med blodförtunnande som jag tar för propparna.. jag får inte börja blöda.. men jag har lite blåmärken här och där.. alltid snyggt.. jaja.. vad spelar det för roll med alla ärr jag har överallt så gör några blåmärken varken till eller från.. lär ju aldrig bli baddräktsmodell ändå.. ;)
De vita är nere på 1,8 och så lågt har jag aldrig haft.. det innebär att immunförsvaret är väldigt dåligt och det är ju inte det roligaste i dessa förkylningstider.. men peppar, peppar..

Jag är orolig vad röntgen sa.. tänk om det finns fler tumörer i kroppen nu.. vad händer då? Vad kommer hända med behandlingarna? Vet inte varför jag är så orolig den här gången.. har ju inte tänkt så mycket på det tidigare.. utan bara sett framåt.

Jag måste prata med de på JK idag.. Känns konstigt i bröstet.. hugger lite ibland.. och gör allmänt "ont" ofta.. är det nya proppar på gång? Eller ännu värre? Frust..

Sedan är det ju det med pengar.. fick se att jag får ytterligare fem hundra kronor mindre den här månaden än tidigare.. hm.. hur skall jag klara mig nu då? Det går ju inte runt innan?? Måste ringa dem och fråga.

Haha.. sedan beställde jag ett personbevis för att kunna söka en fond hos Cancerfonden.. Snacka om att jag fick en chock när det där står att jag fortfarande är gift. Efter ett par samtal till Skatteverket så får jag veta att de har inte fått meddelande om att jag är skild.. fast jag vet ju att jag har brev från Tingsrätten där det står att allt är klart.. så jag ringde tingsrätten idag och de förstår inget för de har en anteckning t.o.m. om när de skickat meddelandet till skatteverket så hon skulle göra om det.. så nu får jag väl vänta några dagar innan jag beställer ett nytt. ;)

Nu har jag nog gnällt klart.. går över till alla positiva saker som händer.. :)

Var i Skåne med tjejerna i helgen och det var kul och härligt som vanligt. På lördagen var det 40-årskalas och det var jättekul. Barnen hade också jättekul. De dansade, pusslade m.m. Wiola och Wilma satt i baren när jag gick förbi en gång. Wiola satt där med bartenderns Cowboyhatt och såg så coool ut. ;) Bartendern häller precis upp dricka till Wilma och frågar om hon vill ha isbit.. -Nej, säger Wilma förskräckt... INGEN SPRIT! Hahahahahaha.. tur hon har vett att säga nej i alla fall.. haha

Wiola kom på när vi åkte till skåne att de som bor i skåne är skåningar... och vi som bor i Kållekärr... är Kållekärringar. <3

På vägen hem från Skåne stannade vi på Lek och Buslandet i Göteborg. Tjejernas kompis ville bjuda dem på det.. så vi fick några härliga timmar där.. fast när vi åkte därifrån var vi nog alla ganska nöjda att slippa ljudnivån. ;)

Hemma väntade David som jobbat i Göteborg på dan.. så vi lite tid tillsammans igår med. :)


Vill även ge 1000 kramar till Gitte!!! En helt otrolig vän. Du vet varför och du vet hur otroligt tacksam jag är. Kram, kram, kram, kram, kram..


Nu skall jag försöka städa lite.. skall hämta Wilma hos en kompis som hon sovit hos inatt om en stund.. och så behöver jag kanske vila en stund. Har sovit dåligt inatt.. :(


Kram till er alla!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dags för en promenad/fika snart va?
Kram från en annan Kållekärring;0)
//A-M

ulrica sa...

Ja gärna!!! Säg till när du kan. Jag ligger inne nästa vecka.. annars kan jag nästan när som helst. :)

Carina sa...

Hej på dej din Kållekärring!
Underbart!
Kram på dej vi hörs snart

Anonym sa...

Jag är ingen Kållekärring men jag hänger gärna med på fik och promenad ändå.
Kram Suzie