fredag 16 oktober 2009

Lägesrapport

Ja vad skall jag säga.. jag har hunnit med en ny omgång cellgifter. Det gick bra. Var underbara människor där som gjorde att tiden kändes att gå fortare. Konstigt att man lär känna nya människor varje gång och det är lika intressant att höra allas öden, råd och upplevelser. Den här gången fick jag t.o.m. tagit mig en promenad i botaniska trädgåden som ligger precis bredvid sahlgrenska. Inte för att det gick fort och blev någon lång promenad, men det var ändå skönt med frisk luft.

På fredagen när jag var det dags att ta min spruta som skall stimulera benmärgen. Neulasta heter den.. och jag fick veta att den kostar 12 600 kr!!! OOOhhhh!!! En spruta. Snacka om dyra droppar. Tyvärr så gör inte värdet att man mår bättre av den. På lördagen var det pappas födelsedag så jag, tjejerna och mamma åkte till graven och la fina blommor. Älskar dig pappa!!!!!

Först tog vi vägen om Borås, McDonalds och några affärer. Hittade termobyxor, väst mm till Wiola. Hon blev så fräck. Tyvärr började jag må sämre och sämre.. ont i huvudet, värk i kroppen supertrött.. och somnade på vägen hem. Stackars mamma. Vi som skulle ha det så mysigt. När vi kom hem så landade jag i soffan och där låg jag resten av helgen. Sov jättedåligt och mådde skit.

På måndagen lämnade jag barnen till skolan och sedan åkte jag hem och packade. Sedan tog jag bilen och körde söderut.. mot Skåne. Var supertrött, men stannade lite ibland så gick det bra. :)

Nu har jag varit i Skåne i fem dagar och är fortfarande trött och hängig. Får ingenting gjort. Bara provtagningarna sedan så ligger jag mest och vilar. Ikväll är det i alla fall fredagsmys.. :) Väntar snart hem David och jag längtar efter att få sitta i soffan och ta det lugnt med honom.

Jag hoppas att tröttheten snart försvinner.. vill vara piggare. Jaja.. det är väl bara att acceptera att det faktiskt är så här.. jag är inte frisk och cellgifter och annat påverkar en. Även om jag försöker att intala mig själv att jag skall vara som vanligt. Hm. På torsdag skall jag förresten röntgas. Får se vad den säger. Vi skall se om tumörerna växer eller minskar.. om det kommer fler eller försvunnit några. Sedan får jag veta om de tänker ändra på behandlingen på något sätt. Nu vet jag bara att jag skall in den 2/11 igen.

Kram till er alla! Älskar er!! Har fått veta att flera har dåligt samvete för att de har fullt upp i livet och inte alltid hinner träffa mig. Jag förstår er och vill INTE att ni skall ha dåligt samvete. Jag har ganska fullt upp med. ;) Jag vet att ni finns där om jag behöver er. <3

5 kommentarer:

Carina sa...

Gulle dej <3

Hoppas innerligt att den här sista sprutan har gjort susen för dom vita, och att du är trött för att det tar knäcken på piraterna därinne. Lycka till på torsdag och vila dej i form så länge :-))
Kramis

Anonym sa...

Kram!
Suzie

Eva sa...

Tänker på dig! Hoppas att ni får en mysig helg tillsammans! Här verkar det bli väldigt fint väder i a f! Å du... det måste ju vara helt ok att få lov att vara trött & just inte göra någonting!! Var rädd om dig/er! Många kramar <3

Annika sa...

Nyfiken som jag är hamnade jag här i din blogg via TJBK:s länklista.

Förstår att du har en jobbig tid och hoppas att allt går bra.

Jag antar att du är på SU för behandling och om du skulle vilja ha lite nytt sällskap så hojta till, jag jobbar på städet där.

Hälsningar

Annika
mikael.m.eriksson@telia.com

Gunilla & Adde sa...

Hoppas att du känner dig lite piggare vännen.
Instämmer med Carina, hoppas att även piraterna får sig en omgång, tröttnar och drar.
Gunilla