torsdag 8 april 2010

Påsk och ny behandling

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev. Det har hunnit vara påsk med allt som det innebar. Vi hade Davids systrar här med familjer. Jättekul. Ett knytkalas så alla hade med sig en del var. Det var himla kul och de är så härliga att umgås med allihop.

Sedan var det lugnt några dagar.. var bara nere vid Ivösjön och gick en del.. och så körde jag tjejerna till Laholm där de tog tåget upp till Håkan. Det funkade jättebra. Jag klarar inte att köra ända upp. Jag fick stanna och sova på vägen till Laholm.. blir ju supertrött. Jag har även beställt tåg hem med X2000 på söndag. Är så skönt att de kan åka själva. Blir billigare och mindre restid för mig som tidigare åkt med dem upp och sedan nästa tåg hem igen.. eller tåg upp för att hämta dem och sedan nästa tåg tillbaka. Det innebär så mååååånga timmar på tåg (eller bil) på fredag och söndag.. så egentligen blir det bara lördagen som är lugn.

I tisdags skulle jag på behandling igen.. men de ringde och min läkare var sjuk. Därför bad de mig komma på onsdagen istället och då skulle jag träffa en annan läkare. Jag fick åka ner och ta prover istället.

På onsdagen åkte jag in till kristianstad.. fick prata med läkaren och fick igenom en skallröntgen nu i april också. Skönt att veta om det växer något där inne eller inte. Har ju en del huvudvärk som har skrämt mig. Tror att det är biverkningar, men vill kolla ändå. Hjärnmetastaser skrämmer mig mer än något annat. Jag fick även min första behandling. Det gick fort, men var klar strax före 16 så jag åkte direkt till Davids jobb för att hämta honom. När jag satt där i bilen så kände jag hur jag började må illa.. och när han kom ut så tjatade han så att han fick köra istället.. och tur var väl det.. för vi fick slänga oss av motorvägen så jag kunde kräkas i vägkanten.. sedan hem och fick springa några omgångar här hemma också. Shit va ont det gör när man inte har något kvar i magen.. krampar bara och massa slem kommer. Fy sjutton.

Idag fick jag en tablett att ta innan behandlingen samt på kvällen så det skall jag göra i tre dagar. Hittills verkar det hjälpa. Har inte kräkts idag. :)


Nu skall jag fixa lite innan jag skall hämta David. <3 Skall nog handla något som vi kan fika på.. för det blir nog en tur till havet innan vi ger oss hemåt. Vädret är ju underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Njut av vädret - det är en underbar dag!!
Kram
A-M

Carina sa...

Å din stackare, inte kul att kräks... speciellt när det liksom inte hjälper att kräks utan man mår skit ändå.

Men så bra att tjejjerna kan åka tåg själva! Och skönt att du får behandlingarna där nere nu. Håller tummarna för röntgen!

Kram kram