tisdag 13 april 2010

Vill ha semester...

Ja, vad skall jag säga.. har hänt en del sedan jag skrev senast. Har fått min behandling för den här gången. Allt gick bra förutom första dagen då jag kräktes på vägen hem och flera gånger på kvällen. Dagen efter fick jag mer medicin mot illamåendet och jag klarade mig. Det kändes bra med behandlingen, gick snabbt och lätt. In och sätta sig i stolen.. få sin behandling.. och sedan hem igen. Prata lite med de andra patienterna hann man ju såklart, men skönt att vara klar så fort.

På fredag eftermiddag så ringde de från sjukhuset. De ville göra skiktröntgen på mig på söndagen. Det blev bestämt att vi skulle vara där klockan åtta för att börja dricka kontrastvätskan. Så supersnabbt jag fick tid.

På lördagen tog vi det lugnt.. åkte iväg till Tostaberga ängar (tror jag det heter) och tog en promenad med hundarna. Sedan var det till affären där jag fick panik. Orka inte tänka på vad vi skulle äta.. och än mindre laga mat. Så det blev en tur till pizzerian och en kebabrulle och pizza senare så var vi hemma. Åt och njöt och somnade som vanligt i soffan. ;)

Söndagen var upp tidigt. In till Kristianstad.. först dricka i två timmar.. sedan skiktröntgen. Skalle, lungor och bål. Efter det tog vi en tur mot Hässleholm. Åkte en massa småvägar.. vi hade ju inte bråttom eftersom vi skulle hämta tjejerna på tåget vid halv två. David berättade om alla småställen... ;) om fotbollsmatcher de hade spelat m.m. Vi tog en tur ut till Hovdala slott där de har en stor inhägnad som man kan rasta hundarna i. Där släppte vi dem och tyckte de kunde rusa runt lite.. haha.. de luktade och skvätte mest. ;) Kul för dem som kom efter eftersom vi hade två löptikar med oss.

Sedan bar det av in till tåget.. och av tåget kommer mina två goa tjejer. Ryggsäck på ryggen och såg ut som om de aldrig gjort annat än åkt tåg själva. Herregud vad stora de blivit.

På vägen därifrån så ville vi inte bara åka hem.. var ju så fint väder.. så vi styrde ner mot Åhus.. och parkerade på ett nytt ställe där vi fick gå en bit. När vi kom ner till vattnet satte jag mig där och vilade. David och Wilma promenerade upp på skjutfältet.. plockade granatdelar och skott.. småpratade.. och jag bara njöt. Jag och Wiola satt och myste i solen.. och lyssnade på havet. Underbart!! Ibland är livet verkligen underbart.

Hm.. fast idag.. så är det inte lika undebart.. skulle gärna vilja ha semester från det. Nu kommer biverkningarna och jag blir bara gnällig, sur och mår skit. Skulle velat lämna min kropp och säga.. -vi ses till helgen.. tyvärr är det ju ingen som skulle vilja ta den de dagarna bara. Kan inte säga vad jag är irriterad på heller.. utan det är verkligen allt. Tycker synd om alla som är i min närhet när jag blir sån här. Oron för vad skiktröntgen sa gör ju inte det hela bättre heller. Måste snart få veta.. vill inte gå och fundera. Tror och hoppas verkligen inte att det är något, men det är svårt att koppla bort tankarna på om det är metastaser där.

Tror jag skall putsa ett fönster nu.. Sätta på lite musik. Tänka på annat och bli nöjd med mig själv idag.. att det luktar gott och att fönstret är fint.


Kram till er alla!! Älskar er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fasen för att må så...!!!
Skit och elände!
Hoppas det kändes bättre efter fönsterputsningen iaf.
Håller alla tummar och tår!
Tur i oturen att vi inte kom ner denna veckan då - jag och tetjejen. Vi tar nya tag och planerar in en BRA vecka längre fram.
Var rädd om dig!
Kramar i massor!
A-M

Carina sa...

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
Håll ut, världens bästaste Ulle.