lördag 10 januari 2009

Mina hundar!!!

Eftersom bloggen knappt handlar om mina hundar längre så bestämde jag mig för att visa upp dem.. haha.. egentligen kanske inte för att jag är så himla glad på dem just nu.. Jasmine höglöper.. och Triton tycker hon är jättesnygg. ;-) Men det är så livet är att ha hund. Jag vet att det är ett par dagar som är som det är nu.. sedan bryr han sig inte längre. Jag har i alla fall badat och klippt två av tre hundar. Jasmine är helt nerklippt och ser för j-vlig ut. Haha.. så jag väljer att lägga in lite kort från Rasspecialen 2007 En helt otrolig upplevelse för mig.
Jag anmälde alla tre eftersom Wilma fick träna med Vira och Jasmine kunde man ju lika gärna ställa ut eftersom hon ändå skulle med. Rasspecialen var i Varberg så vi drog ner husvagnen och hade underbara dagar med familjen Nordevik.
Här kommer lite fina bilder..
Triton... så snygg enligt mig, men inte placerad i championklassen.. men jag kan ju informera om att den amerikanske domaren har en son efter honom i alla fall.. haha

Titta så snyggt han.. hm.. vi springer. ;-)

Så var det Jasmines tur i Veteranklass.. och hon tävlade mot alla tikarna.. domaren blev såååå förtjust i henne och bad om ursäkt att hon inte kunde ta med henne till finalen för tikarna.. så hon placerade henne sexa bland.. om jag inte missminner mig ca 55 tikar!!! Fem tikar gick till finalen. Jasmine var som vanligt otroligt pigg och viftade på svansen varje gång domaren kom.. och hoppade upp i min famn som belöning.. när hon var duktig.. bar ut sin rosett i munnen och så vidare.. haha ja ni vet ju hur hon är!


Sedan var det dags för finalen för veteraner.. och hör och häpna när Jasmine blir bästa veteran. Slår champions bland både tikar och hanar.. !! :-) Domaren undrar om hon verkligen kunde vara nio år.. och så säger hon -I just love that bitch!! Haha.. När vi sprang i stora finalringen.. så fattade jag inte alls vad som hände.. bara skrattade.. det var ju inte klokt.. min lilla Jasmine.. så hon tyckte jag var galen och började bita och slita i kopplet som värsta valpen.. haha och jag lät henne bara hållas. Kolla in den fina portistavlan vi vann.. den hade domaren själv målat. Visst är den fin!

Här är Wilma och Vira. Visst är kortet fint!! Wilma är sååå duktig på att ställa om du frågar mig. :-) Tyvärr ingen placering, men det hade vi inte räknat med.. Vira är inte den som älskar att visa upp sig precis, men Wilma tycker det är kul så då får hon göra det. :-)


Sedan var det dags för parklass. Jag sprang med Triton och hans kullsyster Beata. Och vi vann som de mest lika hundarna!!

Sedan var det dags för uppfödarklass... och jag behöver väl inte tala om att vi vann där med.. Kan lugnt säga att jag bara njöt. Gnupens Kennel visade verkligen framfötterna.. :-) hihi.. Eva var nog lite chockad.

Här är lite bilder på Tritons släktingar...

Först ut är pappa Douglas! Jämngammal som Jasmine.. Alltså nio år på kortet.
Douglas igen.
Tritons Son. Kenzo med husse Christian! Kolla in snyggingen!! Tyvärr Christian så menade jag Kenzo nu.. hahahaha

Kenzo in action.


Dottern Abadessan Madmoiselle Fallicia! Kolla in stilen.. :-)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det ingen film på den
spänstiga löpningen du gör där ??

ulrica sa...

Haha.. kolla du på Youtube!! Sökningsord får du komma på själv. ;-)