onsdag 14 januari 2009

Måste man spela för att vinna?

Som för så många andra i januari så finns det mycket månad kvar när pengarna är slut på kontot. Jag har suttit och gjort budget och det är riktigt roligt (jag är lite sjuk haha jag vet). Man kan leva på riktigt lite pengar, om man bara vill. De närmaste veckorna äter jag ur frysen och handlar bara det nödvändigaste.

Däremot så hade jag så gärna velat vinna lite pengar så jag kan åka till Skåne i helgen. ;-) Jag vet inte hur det skall gå till bara eftersom jag inte spelar något.. Jag frågade barnen igår vad de vill hitta på i helgen.. svaret var enkelt. -Till DAVID!!! Haha, ja och jag hade ju inte kämpat emot dem om man säger så. Nu är det bara att bita i det sura äpplet, leva snålt ett par veckor för jag planerar att åka ner själv nästa helg.. ;-)


Idag skall jag även städa hemma. Fixa i barnens garderober, tvätta och ta bort det sista av julen. Vill även få till en långpromenad med hundarna. Mamma är ledig idag så det skall gå. :-)


Kram på er alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Får dåligt samvete när du skriver att du skall ta bort julen och städa... Hmmm, idag skall jag lämna tillbaka mammas och pappas hundar - skall bli rätt så skönt... Så jag får väl städa och slänga ut julen imorgon. Liksom ingen idé innan... ;-)

Kramar

Anonym sa...

Haha, är det inte så?? Man kan inte städa när man har hundarna hemma? Det trodde jag och har skyllt på nu i flera dagar... *ler* Fast nu har de åkt hem... Hmm, vad kan jag skylla på då? Kramar

Anonym sa...

Måste bara säga att det är ju rent utav komiskt vad lik Viola är dig! Ser ut som du när du var liten!! Tycker inte din mamma det också?? Skönt att det inte hade spridit sig! kramisar tjugosextonåringen Pillan

Anonym sa...

klart man vill ha lite mothugg...jag måste ju ge mina offer en chans att säga ett sista ord innan jag dräper dem vokabulärt!:)
harre gött!