måndag 19 januari 2009

Vilken helg det blev!!

Ja.. då satt man här och skrev i förra veckan om att jag inte hade råd att åka till Skåne.. vad gör David då.. ;-) Jo han tar med sig barnen och åker till oss!! Så på fredag kväll.. sent som sjutton.. kom David och tjejerna hem till oss. Wilma och Wiola hade väntat länge och bäddat på sina rum så att det fanns sovplatser. De fick snattra en stund innan det var dags för alla att sova.

Lördag tog vi det lite lugnt innan vi åt frukost, packade matsäck och drog oss norrut. Stannade i Svinesund.. och alla köpte godis i den stora godisaffären. ;-) Sedan åkte vi över till Norge och Halden. Gick på fästningen en stund med barn och hundar. Sedan var det dags att bege sig söderut igen.

Strax efter Svinesundsbron försvinner David iväg framför oss.. och så ser jag inte honom mer. Ja, ja.. jag pratar med honom i telefonen ett par gånger ner.. och han är lite luddig.. känner ju inte till ställena så bra. Tror det är han som ligger framför mig, men när jag kommer ikapp så är det en saab.. hm.. jag som blinkade på honom någon gång.. haha

När jag kör igenom Stenungsund så blir jag omkörd.. av DAVID!! Hm.. då har han legat bakom mig hela vägen. Stannat på ett ställe och väntat på att jag skulle köra förbi.. sedan har han legat bakom mig.. hm.. och jag som tänkte några gånger att det är nog ingen polis.. för då bör han ha stoppat mig. ;-) Det här är TYPISK David-humor.. haha..

Väl hemma så åt vi lite.. myste.. och sedan var det läggdags. Söndag tog vi det väldigt lugnt. Var bara hemma och tog det lugnt. Barnen var ute en stund.. och David passade på att sova.. Nova hade feber så de låg sött och sov i min säng.. ;-)

När de åkte igår kväll så började det snöa såklart.. så nu var jag lite nervös igen.. jobbigt att veta att han är ute på vägarna när det är sånt väder. Men jag fick ett sms när de var hemma.. skönt.. så då kunde jag somna gott. :-)

Nu är det en arbetsvecka och skolvecka.. som vanligt.. sedan är det skåne som gäller på fredag. :-) Längtar..

Skriver mer ikväll och lägger in lite bilder.

Kram kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

skall du inte ta o höjja kvalitén på den här skitbloggen lite och marknadsföra moi?
tycker gott jag platsar på högerkanten på din startsida!
mvh E

ulrica sa...

Tack för tipset.. såklart jag höjer kvalitén här.. om de läser din blogg också. ;-) Går ju inte att jämföra.

Anonym sa...

Hej där! Så kul att David kom till dig!! Verkar ha haft en härlig helg! Åsså e det ju fredag snart igen! Kramar

Anonym sa...

Hej hej!
Ja, snön kom ju som vanligt när det var dax att åka... Hm... Vi har åkt hela dan och är möra som attans.. Blir nog en tidig kväll... Tråkigt att ni inte kunde åka med i år, men sånt är ju livet.. Vi åkte Wiolas "liften uppe i taket" idag och skojjade om det på vägen upp!
Kram och krya på dej // Carina o gänget

Anonym sa...

jag ser inte att du lagt till länk på min blogg i marginalen...eller?
Lite uppmärksamhet kunde man väll få...utan att behöva vara elak?!:)
en fråga....."Din" David...är det samma som pisshjärnan som skrivit på min blogg??