torsdag 26 februari 2009

Har bakat hela kvällen sedan jag kom hem från jobbet.. Tänkte ta med lite till kalaset på lördag.. håller på att packa också.. och bada hundar. Wilma har badat Vira och Jasmine. Nu står Triton i badet.

Imorgon åker vi till Skåne direkt efter jobbet. Det är melodifestivalen.. genrepet. Äntligen!! Visst lite stressigt, men det blir kul när vi är där.

Jag kände att jag behövde en liten paus ikväll och läste i Carinas blogg om en utmaning.. inte så lätt när man har det namnet jag har.. men skam den som ger sig.

Regler:
- Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!- Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!- Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.- Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!Lycka till!

01. Vad heter du? Ulrica
02. Ett ord på fyra bokstäver: Uran
03. Flicknamn: Ulla
04. Pojknamn: Urban
05. Yrke: Utrikesminister
06. Färg: Umbra
07. Klädesplagg: Underkläder
08. Mat: Ugnsbakad Fläskfile
09. Sak i badrummet: Ulltofflor (?)
10. Plats/stad: Ulricehamn
11. En orsak att vara sen: Ungar... hihi
12. Något man skriker: Ut!!!!
13. Film: Under solen
14. Något man dricker: U-båt
15. Band: U2
16. Djur: Undulat
17. Gatunamn: Utängsvägen
18. Bil: Uplander (Chevrolet)
19. Sång: Underbara, uppblåsbara Barbara... haha
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Utbildningar

Yippiiiee, jag fick ihop det. Det var riktigt kul!!

Jag utmanar alla som känner sig manade.. Tex. du Eva. ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, du fick ju ihop det där hur lättans som helst!
Spanar efter en lucka :-)) Det kanske blir lättare oxå när det är ljust ute... Kram kram // Carina

Yvonne o Vilja sa...

Kul!
Du hann faktist före för du är utmanad i min blogg... :)
Vi har det inte lätt så på slutet i alfabetet... :P

Kram och lycka till i helgen!

Anonym sa...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=130&a=479131

He he he... Obama vet inte vad han har gett sig in på :-))
(klicka eller klistra in länken!)

Kram // Carina

Anonym sa...

Hej! Hoppas att helgen har varit bra! Haha, jag känner mig grymt utmanad! Kramar

Anonym sa...

Halloj
Hann inte upp till er stackare i ovädret på klubben. men vi får väl försöka ses någon annan gång. Lunch hos mig nån tisdag kanske???// Therese