lördag 14 februari 2009

Vad jag är lyckligt lottad!!

Ja, här sitter jag och har haft en underbar dag med mina barn..
I förmiddags var jag med Wiola på kalas hos två av hennes kompisar. Jag stannade kvar och fikade tillsammans med andra föräldrar och hade det jättetrevligt. När jag kom hem grejade vi lite och sedan åt vi innan vi åkte med mamma till Stenungsund och tittade på BOLT. Så mysigt med bio ibland. Barnen älskar det.. lite speciellt mot att bara titta på DVD. Tack mamma!!
Imorgon skall vi rensa ur barnens leksaker.. packa ner det mesta.. hm.. så det blir lättare att städa för de stackarna. Nu har de ju gemensamt rum och jag har skruvat ihop våningsängen. Det blir nog jättefint när det blir klart.
Jag har varit stressad det sista.. det är mycket runtomkring och jag känner hur påverkad jag blir.. men samtidigt så är jag så lycklig över de jag har i mitt liv..
Haha.. kunde inte låta bli utan att lägga in en bild på Asta som Wilma har tagit. Hon kan ser såååå sur ut. ;-)


Här kommer lite bilder från januari och februari.. jag har ju skrivit en del, men varit dålig med bilderna. ;-)


Här är från vår tur till Norge och Halden.

Luna och Mira vid kanonen på fästningen.

Wiola och Wilma har hoppat upp på kanonen och satt sig. ;-)


Här försöker alla se i kikaren hur Halden ser ut i mörkret.

För tre veckor sedan var jag nere hos David med Vira och Triton. Vi var ute och tog en härlig promenad såklart.. Lyckades inte få Vira på något bra kort.. men Triton fick jag några på i alla fall.


Här står han still en liten stund. :-)


Nu har han hittat ut i vattnet. Tror minsann att det är Ivösjön. ;-)

För två veckor sedan bjöd mamma min familj och Uffes familj på Universeum och middag i stan. En härlig dag!! Tack mamma igen!!! Både för Universeum och en underbar middag.


Oliver visste precis hur man kör snöskoter. :-)


Wiola på en isbjörn.. hualigen.. ;-)


Oliver och några fiskar. :-)


Oliver är fascinerad av alla fiskarna.


Marie tar kort på ormarna.. Wiola kollar på..


Mormor och Oliver kollar in mer djur.


Wiola och Wilma på en gångbro över ett akvarium. :-)


Alla tre i ett hajgap!!!

De hade även en tävling som hette.. Gissa snoppen! Men vi stannade inte och svarade på frågorna.. haha..

Förra helgen var jag i Skåne igen.. och hade för första gången alla tre hundarna med mig. Tack David för att du står ut med mig och allt som du får på köpet. :) Älskar dig! Hm.. skall erkänna att det nästan är så man blir sotis.. eftersom hundarna älskar David och oftast hellre ligger jämte honom i soffan.. ;-)
I alla fall så fick vi två härliga långpromenader både lördag och söndag.
På lördagen åkte vi ner till sjön och gick först en jätteskön promenad i skogen.. och till Jasmines lycka förbi ett område där scouterna bygger sina vindskydd m.m. Hon kom snabbt på att barn inte orkar äta upp alla mackor de har med sig utan slänger de i skogen.. Det var många gånger hon stod och tuggade i sig mackor, medan de andra två inte fattade hur hon hittade mat hela tiden. ;-) Efter skogspromenade så gick vi lite nere vid vattnet också och hundarna hade jättekul.. och först ramlad Triton i och Vira sprang rätt ut och hoppade ner i vattnet!!! Sedan badade även Jasmine så alla tre badade faktiskt. ;-)

Här är alla tre igång.. har skitkul.. Jasmine letar fortfarande mest mat, men är med stundtals och det låter ibland som de skall döda varandra.. men ojoj så kul de har.


David och tikarna kollar in vattentemperaturen. ;-) David ser lite mer frusen ut än hundarna i alla fall. ;-)


Nu har de badat alla tre.. och fick posera lite på bryggan.


Fullt ös medvetslös!! Kolla stilen Triton har.. haha


På väg tillbaka till bilen.


Det här är från söndagen när vi gick ut i skogen nästan vid Davids lägenhet. Älskar dessa skogsvägar överallt.. :-)


Hm.. suddigt, men jaja.. Ni ser ju vem Vira har som idol. ;-) Det är han som brukar ge leverpastejmackor, leverkorv.. och annat gott.


Nu poserar de i skogen.. :-)


Jasmine i full fart tillbaka till mig. Som David sa.. hon är aldrig still när vi är ute i skogen eller så. Full fart hela tiden. Tyvärr så är hon fixerad vid mat och vatten.. letar hela tiden.. och det blir värre och värre.. men fan va pigg hon är annars. Verkligen en speciell hund!
Som vanligt är det svårt att slita sig därifrån när det väl är söndag. Till slut kommer jag iväg i alla fall.. och här nedan ser ni hur vägen såg ut.. från mellan Hässleholm, Markaryd ut till Halmstad...



Snöfall!!!!!!!

I förra veckan var vi hos Peter och Ida och hälsade på.. Jättetrevligt som vanligt. Ida bjöd på köttgryta.. mmm..


Martinus med hemsk mask.. ;-)


Wiola skrämdes också!



Avslutar med en underbar bild på Wilma och Sture som Wilma har tagit alldeles själv.
När man tänker på alla man har runt sig så kan man inte annat än att känna sig rik och lycklig!!!
Puss på er alla! Älskar er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder!! Nä men visst är man lyckligt lottad!! Kramar

Anonym sa...

hmmm..
Va många fina bilder från Skåne.
Måste va ett trevligt ställe..

Anonym sa...

Härliga bilder! Och underbara skogsstigar! Det tar väl itne lång tid förrän mr D får övertalat dej att flytta, va? Uuuuhuuuuu.
Men men då får vi väl packa husvagnen och komma ner och våldgästa er varje sommar... kram kram // Carina o gänget