tisdag 24 februari 2009

Ryggradslöst... vildsvin... haha

Ja, då har vi varit en helg i Skåne.. jag och hundarna. I lördags tog vi en lång promenad på något som heter Ryssberget. Det blev en promenad på flera timmar och ca 1,2 mil. Helt underbart. Vilka områden att gå i det finns där.. inget man är bortskämd med på Tjörn precis.

Såklart sprang hundarna lösa och hade det ljuvligt i snön. När vi gått ca 5 km kanske så var Triton borta när jag tittade bakom mig.. så jag ropade.. och ur skogen kommer Triton med en stor gren.. han som inte brukar vara skogsröjare.. men jag berömmer honom och han kommer SÅÅÅÅÅ stolt springade på stigen med grenen hängande i munnen.. men när han kommer fram ser jag att det inte är en gren utan en lång ryggrad.. haha.. han var såååå söt. ;-)

Efter några kilometer till.. så är hundarna ganska nöjda och går mest bredvid eller bakom oss. Vi ser en massa vildsvinsspår som korsar stigen överallt. Även ställen där de bökat. När vi går där i lugn och ro så rusar helt plötsligt Vira och Triton rätt in i skogen. Jag ropar och Vira vänder direkt, men Triton försvinner.. ner och ut på en myr. Hm.. jag ser honom långt borta, men han reagerar inte när jag ropar.. vi går efter.. följer hans och vildsvinens spår.. vid ett tillfälle är jag bara några meter bakom honom men han ser och hör mig inte.. är helt blockerad på spåret.. efter en stund så får han syn på mig i alla fall och han kommer till mig. Snacka om att pulsen nu har gått upp och många tankar har snurrat i huvudet.. tänk om vi möter på vildsvinen.. tänk om han försvinner i skogen.. osv...

Jag kan säga att han var ordentligt trött de sista kilometrarna i alla fall.. :-)

Det kommer in bilder senare.. när jag har laddat ner dem från mobilen.


På fredag är det Skåne igen.. då skall vi till Genrepet på Melodifestivalen och på lördag är det kalas hos David. Så helgen är fullspäckad som vanligt. ;-)


Kram på er allihopa!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kram till dig också!
Suzie

ulrica sa...

Kram!! Det var länge sedan. Du får komma och dricka lite te någon dag. :-)