söndag 1 februari 2009

Ojoj.. det var länge sedan..

Ja, det var ju ett tag sedan jag skrev här.. jag har hunnit med att vara rejält sjuk med 39,5 graders feber i flera dagar... vara i Skåne, jobba så svetten lackar.. och jag kan berätta vad vi gjorde igår.

Mamma fyllde 55 år förra veckan när jag låg sjuk.. och hon ville inte ha kalas så hon hade bestämt sig för att bjuda mig, barnen och Uffe med familj på middag istället.. och sedan kom hon på den briljanta idén att även bjuda oss på Universeum. Så sagt och gjort. Igår åkte vi dit.. och det var jättekul. Både vuxna och barn njöt av alla djuren.. och upplevelserna. Sedan var det dags att leta någonstans att äta. Det slutade på Restaurang Söder.. och Ojojoj.. så gott det var. Ingen orkade någon efterrätt.. Utan maten sprutade ur öronen redan efter varmrätten. :-)

Sedan är det så att jag har blivit utmanad så här kommer mina svar...

4 av mina favoritprogram:
★ Navy CSI
★ Hells Kitchen
★ Hm.. dokumentärer.. ;-)
★ UFC.. för det betyder oftast att det är fredagkväll.. och jag är inte ensam ;-)

4 saker jag gjorde i går:
★ Var på Universeum
★ Var på restaurang Söder och hade jättetrevligt med hela familjen
★ Fixade med min budget.. ;-)
★ Somnade ganska tidigt.. mätt och trött

4 saker jag ser fram emot:
★ Fredag.. när det är dags att åka till Skåne!!!
★ 27 feb när vi skall se på melodifestivalen i Malmö.. Jag, David och alla tjejerna!!
★ Nästa gång det blir Stenungsbaden. :-) Haha
★ En härlig vår och sommar!!!

4 favoriträtter:
★ Fetakyckling (tar jag med ;-) Tack Eva för receptet!)
★ Davids hemmagjorda Pizza mmmm
★ En hederlig söndagsstek..
★ Hm.. ja.. kyckling i alla dess former.

4 saker på min önskelista:
★ Att få sålt huset till ett BRA pris!!
★ Att kunna leva med David.. ja, ja, jag vet inte hur än..
★ Att jag och mina nära får vara friska och må bra.
★ Fred på jorden.. (Haha, tittade på Miss Secret Agent igår igen.. hahaha)

4 personer som jag utmanar:
★ Carina
★ Therese
★ Anne-Marie
★ Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äääntligen lite nytt ;-) Så härligt att höra att ni hade en bra dag på Universeum och god middag efteråt!! Nästan pinsamt men jag har inte varit där ännu... Bor kanske för nära? Hmm Baden i mars var det va! Å vet du mer.. Det är ju bra att komma två oxå - jag gör ett ärligt försök... Kramar

ulrica sa...

Haha, ja det var en underbar dag.. och jag kan ju också erkänna att det var första gången jag var där. ;-)

Japp, Stenungsbaden i mars är bokat. Shit va kul vi skall ha. :-)

Tycker du är duktig som gör ett ärligt försök, helt klart är det värt att fira en andraplats också.

Kram