måndag 28 september 2009

Tänker och tänker...

Jag vet att jag tjatar.. men det är så mycket som händer runt mig och som får det att snurra i hjärnan...

Helgen har varit jätteskönt. Filmkväll varje kväll med barnen. Tacos ena kvällen, hemmagjord pizza den andra osv. Popcorn och saft. Barnen har varit ljuvliga. Älskar dem otroligt mycket. Det var en perfekt helg eftersom jag var trött också vilket gjorde att jag kunde ligga i soffan och mysa med dem.. slumra lite då och då. ;)

Har en vän som har det väldigt jobbigt nu.. svårt att inte kunna hjälpa. Bara kunna lyssna. Blir så arg på hur man kan behandla folk bara. Kramar till dig!

Var hos logopeden med Wilma idag och det känns jättebra. Är så stolt över min tjej och jag tror verkligen att det kommer lösa sig med hennes läs och skrivsvårigheter. <3 Hon går och buggar på månadagar och började på sjöscouter som hon går på tisdagar.. nu i helgen är det dags för hajk och hon skall sova i vindskydd. :) Jättekul.

David skulle resa med jobbet tisdag och onsdag så jag tänkte åka ner på onsdag.. men så blev det ändrat... och vad sjutton skall jag sitta här för då.. så jag åker ner redan imorgon. :)

Fick ett litet meddelande från en kompis.. om träning imorgon på dagen.. jag som egentligen hade planerat att träna med en annan vän imorgon kväll.. men eftersom jag åker till Skåne så får jag tyvärr ta det en annan tisdag. När jag fick inbjudan om förmiddagsträningen så blev jag sugen.. Funderar på att ta prover.. packa bilen och åka dit innan jag åker mot Skåne. Hade varit kul att träffa dem. Saknar vännerna på klubben.

Idag ringde de från Jubileumskliniken och precis som jag hade väntat mig så var trombocyterna låga.. nere på 50 så det är ingen fara än.. men de är på väg neråt så jag skall ta nya prover imorgon.. de skall ju ligga mellan 160 och 400.. men jag har haft drygt 20 som lägst tidigare. Då börjar de prata om att ge blod, men än så länge har jag klarat mig utan. Nu får vi se om de vita blodkropparna rasar också i slutet på veckan eller om sprutan jag tog har gjort nytta. :)

Satt igår och läste några bloggar om cancer.. tänkte på hur många som blir påverkade av den jävla sjukdomen. Läste bloggar som anhöriga skrivit, men även bloggar som skrivits av sjuka själva. Det jobbigaste är nog att läsa dem som anhöriga har skrivit.. och då tänker jag inte så mycket på mig själv utan återupplever tiden när pappa var sjuk.. och jag skall erkänna att jag i vintras nästan bad David att lämna mig eftersom jag inte ville att han skulle behöva uppleva det.. som tur är så brukar han inte lyssna på mig. <3 Han finns kvar ännu.

Nu skall jag lägga mig lite i soffan.. får nog gå upp tidigt imorgon om jag skall hinna packa och fixa lite här innan jag åker.. skall även hjälpa mamma med hennes räkningar. ;) Kanske tvätta någon maskin också.. hm.. jaja.. jag kommer ta det lugnt neråt.. säkert stanna och vila några gånger.


kram till alla mina vänner!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du skriver igen.
Kram Suzie

Carina sa...

Ja, det är kul att du skriver igen! Vi klubbisar saknar dej med, även om jag själv numera för det mesta också tillhör den där skaran som inte hinner med klubben :-((
Bara att gilla läget...

KRAM KRAM KRAM

Anna Sundalen sa...

Hoppas du får några sköna dagar i skånelandet.

Kram

Malin Andreasson sa...

Ville bara skicka en hälsning.
Ha några härliga dagar i Skåne nu =)

Kram

Agneta Svedholm sa...

Hej Ulle!
Vi tänker på dej mycket.
Ha det så bra.

MVH fam. Svedholm

Eva sa...

Ville bara skicka en kram eller flera!! <3 Trevlig helg!!