tisdag 21 oktober 2008

Höst!

Idag är det verkligen höst ute. Regnet öser ner och det blåser. Har jobbat och dessutom varit på föräldramöte. Där fick vi se bildspel med lite som händer på förskolan och där var bla en teckning som något barn hade ritat med temat vatten som de håller på med nu. Teckningen föreställde barnet, barnets hund och barnets mamma på stranden. Jag förstod direkt att teckningen var gjord av Wiola.. :-) En av fröknarna hade berättat om den för någon vecka sedan. Wiola hade gjort mig bakom henne och Triton.. för att jag vakade över dem på stranden. Fröknarna tyckte det var så fint... och teckningen var faktiskt jättefin.. så jag var allt en stolt mamma där en stund.. ;-) Efter bildspelet var det fika och prat på varje avdelning. Alltid kul att se de andra föräldrarna.

Hm.. alltså idag kändes det verkligen att det är höst.. bara för att det regnar och blåser, men egentligen så kan hösten vara alldeles underbart.. kolla bara in bilderna nedan som togs i skåne för 1,5 vecka sedan. Sista bilden har Wiola tagit.. tycker faktiskt att den är riktigt vacker.. ;-)




Nu är inbjudningarna till festen utskickade.. har fått ett ja hittills.. hoppas fler kommer.. :-) Ser verkligen fram emot en kul kväll med vännerna.. och JA DAVID DU ÄR VÄLKOMMEN MED!! Haha, bäst att skriva det.. eftersom du säkert lär kommentera det. Hm.. och förlåt för att du fick inbjudan sist, men för mig var du så självklart. Puss.

Imorgon är förskolan stängd så Wiola får följa med mig till jobbet en stund.. måste göra klart löner för en kund. Sedan skall vi baka till kalaset på söndag. Hm.. eller så åker vi och köper skor. Vi får se.. ;-)

Nu skall jag lägga mig i sängen jämte Wiola som somnade där för flera timmar sedan.

Sov så gott!!
Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!

Som sagt tack för inbjudan!
Ja, nu är det verkligen höst, snacka om överfallsväder vi hade här i hamnen i morses! Hagelstorm! Jag fick en hageldriva på mitt takfönster!

Kram

ulrica sa...

Haha.. jo det lät ganska bra på plåthuset jag satt i med.. :-)