tisdag 14 oktober 2008

Ännu en underbar helg..

Nu har vi haft en härlig helg i Skåne igen. Packade bilen i fredags och åkte ner. Hm.. konstigt att nu när man har åkt några gånger och lärt sig vägen.. så känns inte 35 mil lika långt. ;-)

Fredag var det mys och lugnt. Lördag var det upp ganska tidigt.. iväg till deras simhall och där var vi tills de stängde. Jättemysigt. Vi hade gjort mackor m.m. och åt frukost där.


Davids goda Lasagne på kvällen och alla var mätta och goa. :-)

Söndag tog vi det lugnt innan vi gav oss ut i skogen... Först gick vi till en häftig trädkoja.

Wilma i kojan..

Wiola har också klättrat upp.


David bara "bråkar" som vanligt.. ;-) puss..

Nu gick vi upp på ett litet berg.. hm.. eller kulle.. ;-) och satte oss och fikade. Men först skrämde vi iväg en stackars ensam man som säkert hoppats på lite lugn och ro. Hm.. och den försvann nog så fort vi närmade oss.. haha

Nova har satt sig och väntar på fika.

Wiola kollar in om de andra kommer snart..

Och kolla.. här kommer de ju. :-)

Mmm.. va härligt.. vilket väder.. och vilka fina färger på träden..

Vira vet vem det lönar sig att ligga hos.. hm.. det är inte min fot hon lagt huvudet på. Jag säger bara det att någon köpte leverkorv i charken.. inte till oss tvåbenta.. utan.. till Vira.. haha..

Sedan var det dags att gå vidare.. mätta och goa i magen.

Det blev en låååååång promenad.. Tjejerna valde såklart den längsta vägen så de små benen blev trötta till slut.. Här går Wilma och pratar med Wiola så hon skall glömma att benen faktiskt är sååååå trötta. ;-)

Hm.. om jag inte minns fel så skrev jag i början att det inte kändes så långt att köra.. i söndags kväll när vi skulle hem så kändes det alldeles för lååååångt.. haha.. jag fick stanna i Halmstad.. slumra lite och hör och häpna.. köpa KAFFE!! haha.. vet inte om det hjälpte, men jag höll mig vaken hela vägen i alla fall..

Igår var det Skattedag med jobbet så vi var i Uddevalla och lyssnade på skatteverket. På kvällen var det medlemsmöte på klubben och jag kunde ju inte låta bli utan anmäla mig till festsektorn.. och att göra tidningen.. haha... men det skall faktiskt bli kul.

Kramar till er alla!!!! Pssst.. snart är det fredag igen.. :-)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser väldigt härligt ut med alla höstfärger och glada barn!
Kram på er // Carina

Anonym sa...

gott att du har det så bra!
Kram på dig

// Therese