onsdag 29 oktober 2008

Vilken födelsedag!

Ja, då har man fyllt år igen då... som en jobbarkompis sa 28 exkl. moms. Hm.. haha.. vi är nog lite arbetsskadade. Tyvärr är det ju den höga momsen. ;-)
Födelsedagen började redan 00,00 när det ringde från Schweiz.. ;-) Det var David som gratulerade. Hihi.. du är för go.
Sedan nästa.. var Wilma som ringde 05,45. Hon åker ju lastbil med pappa denna veckan och är uppe tidigt på morgonen. ;-) Nästa var Uffe.. som ringde.. och frågade efter Wiola. Haha.. han ville gratta henne på namnsdagen, men han hade nog glömt att jag fyllde år. Fast jag förstår honom. Mig grattade de ju i söndags. ;-) Får se när han kommer på det.. eller så tror han att han gratulerade mig i morse.. får se.. haha.. men han lär få höra det. ;-)
Sedan var det i alla fall jobb en stund innan det var dags att åka till Uddevalla och Hudläkaren. Där tog de bort ett märke som jag ville att de skulle ta för att det satt i vägen. Tyvärr så var det även ett med förändringar som de fick ta bort så nu är det bara att vänta på provsvaren. Så nu har jag två till snygga ärr.. haha.. tur man inte är fotomodell.. ser ut som en ost eller nåt med alla hål.
Tillbaka till jobbet och jobba i någon timma. Sedan hämtade jag Wiola och vi handlade snabbt eftersom vi tänkte baka frallor tills på lördag.
När vi kom hem så stod denna fina bukett på bordet.

Den är från min underbara mamma, med ett kort som det står följande på "Grattis mina underbara töser" Det var till mig för födelsedagen och till Wiola för namnsdagen. Vi fick även två goda hjärtan att smaska på. Så jag och Wiola gjorde oss lite dricka i vår nya Soda Streamer och åt våra hjärtan.
Jag hade ju även tvättid så det var bara att springa upp och ner till tvättstugan.
Och så började vi baka. Gjorde trettio jättegoa frallor.

Och bestämde oss för att göra en sats till. :-) David ringer från Basel och vi pratar en stund tills han måste på flyget till Frankfurt. Precis när jag lägger på så knackar det på dörren.. där står ett blomsterbud med följande bukett i handen..


Det var från David.. med ett fint kort. Så jag messade och tackade.. haha.. han hade varit lite orolig att det inte kommit fram.. ;-)

Efter en stund ringde de från en annan blomsteraffär på Tjörn.. och då hade även de ett blomsterbud. Så de kom med följande bukett.


Också en jättevacker bukett, från min fd svärmor, Håkans mamma Mari-Ann.. och hennes hund Ida. :-)

Snart kommer mamma hem från jobbet så då bjuder vi på nybakta frallor och så blir det nog lite kladdkaka. Skall mysa och ta det lite lugnt.
På lördag är det fest och jag ser verkligen fram emot den. Just nu är jag lite stressad bara eftersom det gör ont i såren och jag inte kan sträcka mig och böja mig som jag vill.. hm.. men det löser sig.. Mamma hjälper mig med att fixa lite.. hihi.. och så kommer ju David på fredag.. :-)
Kram på er alla!!



4 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!
Tänk att ett av blomsterbuden mötte Monica o jag efter vår promenad här utanför... Hon frågade efter adressen och tack vare oss så fick du alltså dina blommor!!!!
Ha en fortsatt bra kväll!
Ann-Marie

ulrica sa...

Tack för hjälpen! Haha..

Kan ju passa på att tacka alla för gratulationer via sms och mail under dagen. Glömde ju det när jag skrev i bloggen.. :-( Ett stort tack till er alla!!

Kramar
Ulle

Anonym sa...

Så fina blommor du har fått!! Det är ju nästan så att jag längtar tills jag fyller hmmm va vad det nu då 28;-)) Kramar Eva

Anonym sa...

Hmmm, trodde att det skulle vara fullt av bilder från festen... Kommer väl under dagen då?? Eller? *ler* Kramar Eva