söndag 26 oktober 2008

Mamma Mu och kalas

Helgen har varit härlig.. i fredags hade vi mys.. barnen fick välja mat.. och självklart blev det tacos. ;-)
Lördags städade vi på förmiddagen, sedan var det bio i Stenungsund som gällde. Jag, mormor, Wilma och Wiola tittade på Mamma Mu och Kråkan. Det var jättesöt och barnen skrattade en hel del. Efter handling och lite mer städning hemma så fick Wilma äntligen sin vilja igenom.. att färga håret.. haha.. och Wiola fick några slingor..
kolla in mina söta tjejer.. hm.. jag hade klippt dem bägge två tidigare på dagen också.
Söndag var det upp.. städa det sista och sedan åka till klubben med lite material och kolla in tävlingen. Kul att prata med klubbfolk. :-)
Sedan åkte jag hem och gjorde tårta och lite kycklingsallad att äta på kalaset.. som var för mig och Oliver. Kolla in snyggingen med ett av sina paket. Tänk att han redan är två år... eller rättare sagt han fyller år imorgon.



Här får även jag öppna paket, men hjälpa av Wilma och Wiola. Jag fick en Soda Streamer som är väl testad under kvällen. ;-), bäddset och ljuslykta m.m. Tack!!

Vi hade gjort en tårta som var för både mig och Oliver.. :-)

Och visst såg det ut som att han gillade den. ;-)

Och utan ljus i tårtan fick tjejerna tända tomtebloss istället.

Wiola busar med Uffe!

Oliver är mätt och go.

Inte lätt att få kuserna att titta åt samma håll när man skall ta kort.. här lyckades vi i alla fall.. och Wiola har t.o.m. ögonen öppna för hon bestämde sig för att sitta och blunda när kamerorna kom fram... de där vargarna bakom öronen.. hm.. ;-)

Och om ni blir skrämda och uppsökta av spöken nästa vecka.. så om de ser ut så här.. så kommer de nog från Wachenfeldts väg.. ;-)

Ha nu en underbar vecka.. alla som är ledig, men även ni som jobbar. Wilma åker lastbil med Håkan hela veckan. Jag och Wiola får roa oss själva.. och jag har ju en helg.. med festen att se fram emot. :-)

Kram på er och gonatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack tack för lite pepptalk!! Du har rätt såklart, prov är prov... Men så tröööööööööööööögt... Jag tror jag tar dig på orden och åker med och tävlar skåneland...

Va fina dom är alla kusinerna! Wilma måste ha växt en halvmeter?! Wiola och hennes vargar kan man ju inte låta bli att fnissa åt. En sån blick!! Bara bus hela dagarna i ända. Hoppas det inte växer bort! Shit vilken tonåring du får sen, he he he....

Ja, nu är det bara 2 dagar kvar tills du uppnår den aktningsvärda åldern tjugofemton.

Ses på lördag! Har nog lyckats övertala Anders :-)

Kram // Carina

ulrica sa...

Jo.. visst är det tröööögt.. jag vet!! haha.. Du är så välkommen att följa med. ;-) Det är faktiskt jättefint.. hihi

Tack! Ja, det är jättefina. Wilma är superlång. Och Wiolas vargar verkar bara växa så jag är tveksam om de någonsin flyttar från deras plats bakom hennes öron. Men jag har kommit på världens plan. Om hon blir för jobbig som tonåring.. det är väl då faddrarna tar över.. haha

Japp, tjugofemton var det. ;-)

Va kul!! Jag är säker på att det kommer bli såååå kul. Med alla vänner som jag har bjudit går det inte att misslyckas. ;-)

Kram

Anonym sa...

Med en enkel tulipan, på bemärkelse dan, jag har den äran, jag har den äran, att gratulera!!!!

(plus lite musik, trallalala)

KRAM OCH GRATTIS PÅ 35års DAGEN!!!!!
Carina & familj

Anonym sa...

Måste ju säga grattis här oxå! ;-) GRATTIS!!! Kramar Eva