fredag 17 oktober 2008

Underbara fredag!!

Jaha.. då har man varit hemma i två dagar med en sjuk dotter. Wiola har feber och är förkyld. Jag tänkte passa på att städa och göra sånt jag kommit efter med när jag ändå blev tvungen att vara hemma.. här sitter jag nu och det har gått 1,5 dag.. utan att jag är klar. Visst en del är gjort, men långt ifrån allt. Jag har badat två hundar i alla fall.. :-)

Två gamla bilder på sjuk Wiola. ;-)




I morse var det frost och svinkallt.. Skrapa rutorna är inget kul men något annat "kul" som hände här på landet var att vi hade besök av en älg som stod och åt äpplen på andra sidan parkeringen. Jag höll koll på den hela tiden när jag rastade hundarna. Vi stirrade ut varandra rätt rejält och till slut gav hon upp och tog några steg in i skogen.. och blev stående där. Sedan måste jag leta rätt på isskrapor.. just nu skrapar jag med ett gammalt bensinkort.. haha.. funkar.. ibland..





Idag är en underbar fredag.. David kommer med flyget ikväll.. och jag längtar. Barnen åker till Håkan i eftermiddag och vi har en helg för oss själva. Det blir Stenungsbaden imorgon.. haha.. han är sugen på att dansa.. och vart åker man inte då om inte till baden. ;-)



Bild från baden i somras. ;-)

Annars har vi inte bokat in något.. så vi får väl se vad som händer.. eller om vi bara tar det lugnt.

Kram till er alla och hoppas ni får en underbar helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig helg behöver jag inte ens önska Dig! *fniss*. Kan säga att inte heller jag har en isskrapa upptäckte jag imorse... Dessutom läste jag fel på termometern innan jag gick ut på morgonturen (05.50) Tyckte det stod 12 grader, men det visade sig vara 1,2 grader!!!! Så det var bara att vända och ta på vantar..
Ha det bäst! Och du, du kan skicka ner älgen hit - så kan du ta hand om vår räv....
Ann-Marie