tisdag 28 april 2009

Arg och ledsen..

Ja.. så sitter jag här.. slumrade till förut.. blev väckt av Wiola..

Har så jävla ont i min arm.. två dagars jobb sedan är det kört.. skriker ibland av smärtan.. fan.. precis som om allt annat inte är nog.

Fick en länk från en tjej på nätet om en kille utanför Göteborg med malignt melanom. Tror han har fyra barn.. och en fru sedan 19 år. Lite samma förlopp som pappa.. allt går så fort.. nu hade de kontaktat palliativa teamet m.m. Fan va känslor det kom fram.. och när man läser om hur behandlingarna inte biter på malignt melanom så blir jag mörkrädd.. Jag har ju bestämt mig att fixa det här..

Så nu sitter jag här.. har så ont.. och är arg för att jag inte får lov att vara lycklig bara.. utan hela tiden måste testas.. vad har jag gjort??? Varför kan inte jag bara få leva utan all skit.. och ledsen för att jag minns allt som hände med pappa när han gick bort och för att jag är rädd att förlora alla mina nära och kära. Rädd att inte få se mina barn växa upp.. rädd för att inte få leva det liv jag har planerat med David.. rädd för att inte få vara nära min familj.. mamma och Uffe med sin familj.. rädd för att inte kunna vara med alla mina underbara vänner.. Mycket känslor som kommer upp ibland.. att tänka på att ta tillvara på livets alla dagar.. det borde alla göra, men det blir väldigt påtagligt ibland.

Nu MÅSTE jag försöka somna igen.. skall jobba imorgon och ta stygnen.. hoppas att de ringer från Sahlgrenska så jag får komma igång.. hatar att gå och inte veta något. Kan inte planera mitt liv.. kan inte planera morgondagen ens.. att inte veta vad röntgen visade. Jag vill veta nu.

Kram och gonatt på er alla.. vet att det blev ett negativt inlägg.. men imorgon kommer nog ett mer positivt när jag har fått sova och mår bättre.

7 kommentarer:

Lisbeth sa...

Är ett öppet och ärligt inlägg Ulrica.
Vilket också berör otroligt

Malin sa...

Du kommer att fixa detta!!!!!!
Positiva tankar är det bästa!

En STOOOOR kram på dig.
Vi tänker på dig.


Kram Malin 2an med pöjkar

Eva sa...

*KRAMAR OM DIG STENHÅRT* Å längtar efter förtält vin och sång - eller kanske inte sången då, vi får lyssna på radion!! ;-)

David sa...

Hej hjärtat....

Du kommer att fixa detta.
De vet jag.

Vi har så mycket planerat som vi ska göra ju...

Puss

Yvonne o Vilja sa...

Klart att du kommer att fixa detta!
JÄTTESTOR kram från mig!

Carina sa...

Min kommentar försvann, men jag får väl helt enkelt skriva en ny :-)) Kanske får du två kommentarer på nåt mystiskt sätt, vem vet..

Vilket elände du har ramlat in i... Stackars dej. Man får lov att vara ledsen och tycka synd om sej faktiskt, bara man kommer vidare och försöker se ljuset i tunneln, sedan när man väl fått ältat färdigt. Man måste inte vara tapper och duktig 24 timmar om dygnet.
Och som du vet är jag beredd på hur mycket ältning som helst, mina öron är utvilade och redo.
Kram på dej // Carina

Anna Sundalen sa...

Du har verkligen all rätt i världen att ägna ett inlägg åt att spy galla över din situation. Ut med det bara man kan som sagt inte vara positiv jämt och då är det lika bra att få det ur systemet så att säga.

Du får en verkligen att tänka till en gång extra över vad som är viktigt här i livet.

Kram

Kram