torsdag 30 april 2009

Fått svar...

Då har jag kommit hem efter läkarbesöket.

Jobbade några timmar i morse, sedan åkte jag hem en snabbis. Jag och mamma lämnade hundarna i huset och sedan åkte vi ner till Göteborg.

Fick träffa en underbar läkare som man märker älskar sitt jobb. Hon meddelade att det fanns de tre tumörerna som jag redan vet om i huden.. som de inte vill ta bort utan som skall vara kvar och behandlas.. sedan var det tio tumörer i höger lunga och tre i vänster. Det var ändå ganska positivt eftersom det var värre om de fanns i lever, i tarmar m.m. Hon förklarade mycket om behandlingar, forskningar m.m. Kände igenom mig och så gick vi igenom hur min behandling skall gå till.

Först skall det under nästa vecka förhoppningsvis sättas in en Port-a-Cart.. tror jag det heter.. det är en metalsak.. hm.. med gummimembran som har en slang rätt ner i en stor ven, där kan de sticka hur många gånger som helst. Den kan jag även bada med eftersom den opereras in under huden. Om jag lyckas få in en sådan under nästa vecka så skall cellgiftsbehandlingen påbörjas den 11/5. Då skall jag till Sahlgrenska fem dagar och få dropp.. och det skall upprepas var fjärde vecka. Tydligen brukar man läggas in den första veckan, men eftersom jag är så ung och frisk för övrigt så tyckte hon att jag kunde åka hem varje dag. :)

Sedan fick jag fylla i massa papper och de tog nya rör med blod.. Sedan fick vi gå.

Utanför träffade vi David. :) Som hade kört upp och väntade på oss. Vi tog vägen om apoteket innan vi åkte till Kungälv och fikade på vandrarhemmet. Tack Anki för god fika och trevligt sällskap!!!!

Handlade, hem.. grillade korv, packade till barnen.. hämtade hundarna.. hem och lagade fläskfile och klyftpotatis.. och nu tar vi det lugnt i soffan. :)

Konstigt att jag känner mig så glad kanske när man fått beskedet att ha 13 tumörer på lungorna och tre i huden.. men så skönt att veta vad som finns där och skönt att veta vad jag har att kämpa mot!


Nu skall jag njuta den här helgen.. bara jag och David.. äta gott och mysa. Vi har inte bestämt något så vi får se vad som händer.


Kram till er alla som peppar mig!!! Ni är guld värda!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du äntligen fått lite besked! Så nu kan vi börja fajtas ju! Och så himla skönt med en duktig läkare som du kan känna dig trygg med!
Det här fixar du!
Krama på varandra så hörs vi av snart.
KRAM KRAM KRAM
Carina

Eva sa...

Du e GRYM!!! Kramar

Vildnos sa...

Skönt att du har sån järnvilja - det är bra, nu när du vet vad du ska ta dig igenom. Här i Forshaga hejjar vi på för fulla muggar! Ser fram emot att möta dig på portislägret nästa år ;)

/ia

Anonym sa...

Kämpa på!
Kramar Suzie

Lisbeth sa...

Ja nu vet ni.......
Så det är bara att kämpa på. Passa på att njuta utav denna ljuvliga VÅR helg


Väntar också på att få en port-a-cart. Tyvärr så har vi inte samma veckor på Sahlgrenska.

Anonym sa...

Hejja Ulle !! Du fixar det här!! Skit är det, men nu vet du vad du kämpar mot, och järnvilja har du....
Kramar från Maria och vovvarna i Team Paparazzi

pia sa...

Oj jäklars.. här har man missat en del.
Håller tummarna stenhårt för dig Ulle!! Du skall vinna över det här det känner jag på mig.
Stora kramar från Pia C

Anonym sa...

Hej.

skönt att höra att du tar det så bra och att du har David hos dig, hoppas att ni har haft en härlig helg.

Kramar Gunilla