tisdag 28 april 2009

Dags för uppdatering...

Ja, då var det redan tisdag och det har hänt massor sedan jag skrev senast.

Börjar från början. I fredags åkte jag och mamma till Uddevalla. Först var vi på jobbet och lämnade in ett par bokslut och deklarationer som skulle skickas in. Vi tog en snabbis till Torp och köpte presenter till Nova som fyllde 3 år i helgen.

Sedan var det till Uddevalla Sjukhus. Till Röntgen.. hämtade ett papper som skulle med till en annan avdelning som tog ett rör blod för att kontrollera min njurfunktion. Sedan tillbaka till Röntgen och sätta sig i väntrummet. Efter en stund kom jag in på röntgen och fick göra en lungröntgen. Fick stå i olika positioner.. och stod där med sidan mot apparaten och höll händerna i en ställning.. höll andan.. och så säger hon -Så kan du andas.. precis som hon gjort varje bild.. sedan när jag tittar upp är kontrollrummet tomt.. Där står jag.. funderar på om jag skall stå kvar eller om de har glömt mig.. tiden går.. och rummet är tomt.. många tankar hinner fara genom huvudet. Efter en stund kommer de in och upptäcker till sin fasa att jag är kvar.. då har alla gått iväg.. trott att någon annan sagt till mig att det är klart.. hm... de skäms.. men jag sa att det var ju tur att de sa att jag fick andas innan de gick. ;-) De tyckte jag var otroligt lydig.. haha

Sedan var det väntrummet igen.. och nu kom tiden jag skulle få i mig kontrasten.. Var vissa mått under en viss tid.. Det är tur jag är van vid att dricka mycket. När det var dags för röntgen så var jag proppfull.. och fick som tur är kissa innan jag gick in i salen.

Där kopplade de in en kanyl i den andra armen.. hm.. min onda arm.. men det gick bra till slut. Sköterskan sprutade in två sprutor med kontrast för att kontrollera att den satt rätt.. det kändes bra.. Sedan började de ta sina bilder. Maskinen var nog riktigt ny och det gick jättefort.. sedan kopplade de in kontrasten och sprutade in kontrast i kanylen.. vilken konstig känsla. Helt plötsligt blev jag alldeles varm och det kändes verkligen som att jag kissade ner mig!! Snacka om att det kändes konstigt. Sköterskan berättade efteråt om alla äldre damer som får lite panik. Stackarna.

Efteråt fick jag sitta en halvtimma i väntrummet med kanylen.. misstänker att det är för att om bilderna inte blir bra.. så kan de göra om det.. Till slut kom de i alla fall och tog ut den och vi fick gå.. då hade jag och mamma löst några korsord. ;)

Vi tog en snabb fika på sjukhuset innan vi åkte därifrån. Ringde och pratade med David som såklart var lite orolig.. jobbigt att vara långt ifrån..

Vi åkte hem.. hämtade Wiola.. packade bilen och åkte och hämtade hundarna innan det bar iväg mot Skåne. Ett stopp på McDonalds i Falkenberg och sedan var vi på väg igen.. När vi kom fram var det ganska sent och det var nästan läggdags direkt.

Upp lördag och kalas för Nova.. städning och tacopaj.. en bra dag med trevligt sällskap.. mat.. en tur till Strandängen som är badplatsen vid sjön. När vi sedan blev ensamma på kvällen så gick barnen ganska snart och la sig och vi somnade till på soffan. Sedan följde en jobbig natt.. mycket prat och gråt.. men ändå skönt att få prata och vara ensamma.

Söndagen var det kalas igen.. och jag var supertrött.. bara tre timmars sömn den natten och att inte ha sovit en hel natt på ett par veckor gjorde att David vägrade släppa iväg mig.. Han ville inte ha mig på vägen.. på kvällen.. vilket jag kan förstå. Jag stannade en natt till.. meddelade jobbet och skolan.. sedan åkte jag klockan 8 på måndag morgon istället.

Var en hemsk hemfärd.. fick stanna flera gånger innan Halmstad för att sova.. Sedan gick det ganska bra.. tills jag var norr om Kungälv.. då blev jag supertrött.. och bestämde mig för att köra av i Kode.. hm.. men var nära att köra av motorvägen innan dess.. Jag kände mig mer död än levande. Jag kom till slut hem i alla fall.. Körde Wiola till förskolan.. och sedan körde mamma mig till jobbet.. vågade inte köra mer. Jobbade.. och sedan hem.

Var supertrött.. men somnade vid 24-tiden och sov faktiskt nästan hela natten.. så jag kände mig lite bättre idag när jag körde till jobbet.

Har jobbat hela dagen idag med.. men börjar få riktigt ont i armen igen.. Får så ont direkt när jag jobbat en dag.. Fan.. Han hade nog rätt läkaren.. bara vila som hjälper. Hm..

Efter jobbet åkte jag och Wiola och handlade.. Köpte ytterligare ett cykellås till Wilma hm.. typ hennes tionde om det räcker.. köpte en ny cykelpump och lagning m.m. Så när vi kom hem så pumpade vi Wiolas cykel.. som inte har stödhjul.. :) grannen sprang något varv med henne och hon cyklade själv stundtals.. fast hon inte visste det själv. :)

Imorgon skall jag ringa Vårdcentralen och kolla om de kan ta mina stygn.. och så hoppas jag att de ringer från Sahlgrenska så jag vet vad som händer.. och vad de skall göra och när. Svårt att planera sitt liv när man inget vet.

Annars längtar jag mest efter torsdag då David kommer.. Tänk att man kan längta så efter någon. Är så lycklig att jag har honom.. Puss!

Har förstått att det skall bli bra väder i helgen med.. då blir det nog mat och annat gott ute på någon klippa... härligt.. Längtar!!

Har ev. lite planer för helgen.. men har inte bokat något. Vi får se vad som händer.

Massor av kramar till er alla som läser!! Jag är tacksam för alla uppmuntrande ord. Tyvärr så kanske jag missar att svara någon ibland, men ni skall veta att jag läser allt. :-)

1 kommentar:

Carina sa...

Shit vilken helg... Du skulle ju vila och ha det bra ju... Lätt att säga, jag vet...
Eländet liksom kryper in på en när det blir tyst, och frågan är vad som är bäst. Full fart och inga tankar, eller lung och ro och spinn-off i huvudet... Snart är det torsdag!
KRAM KRAM KRAM