onsdag 1 april 2009

Hur många timmar kan man önska sig extra på ett dygn..

Hm.. fick ett samtal till jobbet idag.. som fick mig att fundera lite.

...på hur man skall hinna med allt. Alla ni som har sambo eller man, njut!! Att vara två som delar på det vardagliga jobbet är guld värt. Jag gnäller inte och vill absolut inte vara ifrån mina barn mer, men det är inte alltid lätt att få tiden att räcka till.

Först så på morgonen är det upp och alla sysslor som alla har på morgonen.. med sig själv, tre hundar och barnen. Skjutsa till förskola m.m. Sedan till jobbet i ett antal timmar (tur jag jobbar deltid..) hämta barn, laga mat, rasta hundar, hjälpa till med läxan, städa, tvätta, kvällsmat, lägga barn, rasta hundar igen.. Pust.. Något som man har som nackdel när man är ensam är att man kan inte få hjälp utav någon. Istället för att en lagar mat och en hjälper med läxa.. eller i alla fall tar ut hundarna så måste man som ensam göra allt.. vilket tar mycket tid. ;)

Jag har tagit bort alla mina uppdrag så som tävlingssektorn, kursledare osv. Det skulle aldrig funka i mitt liv. Jag kan inte lämna mina barn flera gånger i veckan. Inte ens en gång. Ändå så känns det som att tiden inte räcker till och inte orken heller ibland.

Wilma har jobbigt i skolan och skall nu utredas för misstänkt Dyslexi.. sedan skall vi börja gå hos dietisten igen eftersom Wilma tycker det är så kul och det är en bra morot för henne. Sedan går ju jag hos hudläkaren, varit en del hos läkare för mina cellförändringar, har några gånger hos tandläkaren för rotfyllning m.m.

De mesta utav de här tiderna är på dagtid.. vilket innebär att jag måste ta ledigt från jobbet. Vilket är bra med tanke på vad man har att göra på kvällarna hemma, men inte lika bra med tanke på högsäsong på jobbet. Har inte tid att vara borta en massa.

Jag har funderat på om man kan klona sig.. :)

Fördelen är att ha en pojkvän som nästan lever ett likadant liv. När vi träffas så passar vi på att njuta av att vara "lediga" eller om vi har barnen så hjälps vi åt mycket. :) Nu ser jag fram emot en underbar påskhelg i Skåne. Alla barnen.. lugnt och skönt.. och lite påskmys. :)

Letar just nu bara efter ett släp som jag kan dra med mig lite grejer ner med.. har inte lust att lägga flera tusen på det.. eller lust och lust.. finns inte plats i budgeten för det. ;)


Känns som ett gnällinlägg, men jag är superlycklig, men ibland trött på att tiden tar slut..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, ibland får man spy ur sig sånt där så man får det ur systemet.
Nu är jag ju lyckligt lottad med en man som är hemma till och från :-)), men jag förstår precis vad du säger. Bara ångesten när inte skolan funkar och barnen inte vill gå dit... fy farao...
Vi har ju gjort utredningsresan med båda barnen, på lite olika nivåer, och det är inte heller helt lätt...
Men kan verkligen inte Håkan ta lite mer ansvar och dela på sysslorna? Han måste väl kunna ta vissa av mötena och grejjerna?
Passa nu på att vila dej i Skånelandet och ta igen dej från alla måsten... KRAM KRAM Carina

ulrica sa...

Jo, det lät nog värre än det är ibland.. men det är skönt att bara spy lite. ;-)

Svårt för Håkan att göra "mina" saker och flera av Wilmas vill de att vi bägge skall vara med på så jag är ändå "fast". ;-)

Jag skall verkligen vila mig i Skåne.. längtar otroligt mycket till påskledigheten. Skall bli så himla kul med alla barnen och göra små mysiga saker.. långpromenader med hundarna i skogen osv.

Kram kram
Ulle

Eva sa...

Man måste få gnälla ibland! Jag tycker att du är grym - bara så du vet!! Kramar Eva

Gitte, Blissa och Mango sa...

Hej vännen.... det är bara en kort period i livet, tro mig ibland önskar jag tiden tillbaka, dom blir sååå stora fort. Det är detta som är livet. Ibland så måste man bara strunta i vissa saker som inte är VIKTIGA, livet går först!
Ulle jag kan städa en dag åt dig, gå ut mde hundarna, tvätta det är jag bra på, och jag har en gubbe som kan göra det åt mig när jag hjälper dig, fiffigt va! ring bara !!
Kram Gitte