onsdag 3 februari 2010

Kli...

Jaha.. då har man upplevt något nytt. Låg i min säng på JK och var uppkopplad mot cellgifterna. Pillade i datorn.. kliade mig på handen.. kliade mig.. kliade mig.. kliade mig.. och så kliade det ännu mer.. och ännu mer.. började klia överallt. Så jag fick gå ut och säga till. De stängde av cellgifterna och ringde till jourläkaren. Tydligen finns det några som reagerat som jag gjorde när man fått Carboplatin så många gånger som jag har fått. Som tur är så hade jag hunnit få allt och det är den cellgiften som jag bara får första dagen. Det innebär ju att jag redan har fått den dos jag skall ha den här gången. Jag fick i alla fall en spruta rätt in i min port a cath och två tabletter. Nu har det lättat även om det kliar lite fortfarande. Det viktiga nu är att hålla koll nästa omgång så jag inte får andningssvårigheter eller så. Hm.. jaja.. nästa gångs problem.

Annars så är det som vanligt fullt upp. Körde upp igår.. fullt med snö som vanligt när jag kör. Åkte hem till mamma en snabbis.. fick mat. Sedan åkte hon, jag och Wiola till Uddevalla då det var dags för röntgen. Drack en massa kontrast och sedan in i maskinen.. kändes såklart som om jag kissade ner mig igen.. hemska kontrastvätska de sprutar in i nålen.. jaja.. nu är det bara att vänta och höra vad bilderna säger.. frust..

Medan vi satt där så började det snöa och snöa och snöa.. inget kul att köra till Tjörn.. på vägen lämnade vi hundarna hos Eva som skall ha dem under tiden jag ligger inne.

Vi får se när jag kommer härifrån. Lite olika bud. Nya avdelningsläkare och han sa att jag skall ha tre dagar.. hade ju det sist. Fast min huvudläkare sa att jag skall ha fyra dagar och tre dagar var bara en tillfällighet. Inget jag skall köra mer. Får se vad hon säger imorgon när hon kommer. Tyvärr så är det ju så med nya läkare att de inte vet något om än och det kan de ju inte veta.. men det är krångligt att förklara sin situation hela tiden. De gamla goa läkarna som var här förra året var supergoa och visste allt om mig. Men de utbildar sig vidare bägge två så det är ju jättebra, men vi saknar dem här.

Nu är jag supertrött och skall nog sova.. kanske läsa lite i min bok som jag fick av David. Jättebra... men jag blir ju så trött.. ;)

Puss och kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

KRAAAAM !!!
Ann-Marie

Carina sa...

Hugaliga.. Tur att du gick och sa ifrån och fick lite anti-kli... Bra om du stannar där inne så många dagar du kan och vilar dej efter allt ståhej... Det blir väl ändå full rulle när dom släpper ut dej kantänka. Vet du man MÅSTE faktiskt vila om man vill bli frisk <3

Kram kram