fredag 12 februari 2010

Tåg..

Ja då har jag åkt tåg så det räcker idag. Vi åkte hemifrån vid halv två. Då var vi jättestressade. Hade packat matsäck till tjejerna och lite saker så de hade att göra på tåget. Problemet var att jag inte visste var man kunde parkera i Hässleholm, men lite vägledning via telefon med David så kom jag rätt på den. Vi var på perrongen med några minuter till godo. Pust!

På tåget hade tjejerna jättekul. Åt, målade, spelade kort osv. Jag var supertrött och somnade nästan flera gånger. Vi hade Jasmine och Vira med oss så vi satt i djurkupén. Tyvärr så hade banverket problem med signaler så vi var nästan en halvtimme sena till Göteborg. Där hämtades tjejerna av sin pappa.. jag rastade hundarna och gick och satte mig på samma tåg igen för att åka samma väg tillbaka. ;) Nu var jag lite piggare och läste i min bok. Hann nästan läsa ut den innan vi var framme i Hässleholm. Sedan var det bara att köra mot Bromölla.. och gissa... det snöade!! Haha.. ovanligt. Snö och blåst.

Stannade på Ica och handlade lite innan jag åkte hemåt. Hemma var David och Triton. Triton hade varit med David på jobbet och fjäskat med alla hans arbetskamrater såklart. ;)



Nu ligger vi i soffan.. David fryser och verkar vara på väg att bli sjuk. Usch.. stackarn. Vi som tänkt ta en härlig promenad imorgon i snön. :) Grilla och mysa hela dagen. Vi får se hur han mår imorgon!

Gonatt!!

Inga kommentarer: