torsdag 25 februari 2010

Tufft.. men jag har det ju så bra!!!

Ja.. idag har varit en ganska tuff dag. Tre som jag känner till har hjärnmetastaser som gör att det inte finns möjlighet att behandla mer utan bara att vänta ut tiden.. :( Två av dem är unga mammor. Fy fan va tufft det är. Det får mig att tänka en hel del som ni vet sedan tidigare.

Men så fick jag ett samtal från en fd arbetskamrat idag. Hon säger att -Du har det ju bra... och det har jag ju. Har inget att klaga på förutom den jävla cancern.. och även den ger sig ju med sig lite just nu. Så det är bara känslor som kommer.. JAG har det ju bra, men det är jobbigt när man tänker på de andra.

Nu skall jag duscha för jag och David skall in till Kristianstad och gå på bokrea. Jag gav honom det i alla hjärtans dags-present. Han älskar verkligen böcker så jag tyckte inte det fanns någon bättre present. ;)


Ja.. jag är ju verkligen lycklig. <3


Puss och kram på er!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser Lotta Gray's blogg ibland. Man fattar hur mycket man har att vara tacksam för när man tänker efter...
Just nu längtar jag så otroligt efter VÅREN. Snön/regnet?! slutar ju aldrig att falla... Tänk vad härligt när det blir vår och jag och "hon den där te-tanten" kan ta oss en tripp och hälsa på dig!!!
;0)
Kramar!!
Ann-Marie

ulrica sa...

Ja, man är tacksam att man mår som man mår.

Jag ser verkligen fram emot ett besök från er. Jag lovar att det kommer finnas en massa te när ni kommer. :)

Anonym sa...

Ja man ska va tacksam för så mycket. Jag har just fått reda på vad som spränger i mitt ben, det är ischias-nerven det är jag tacksam för men det gör lika jävla ont ändå!Jag har dessutom fått diskbrock också, jag som tyckte det räckte med fibro myalgi. Men när jag läser din blogg tycker jag att jag har det väldigt bra ändå.
Längtar efter att dricka te och tjöta med er.
Kram Te-Tanten (vadå tant?)

Anonym sa...

Förlåg mig, Te-Tjejen, ska det naturligtvis vara! :0)
OJ Vad snygg bloggen har blivit sedan igår!!!
Ha en fortsatt bra helg!
A-M

ulrica sa...

Oj.. ser att mitt inlägg inte fastnat.. jag hade ju svarat dig Suzie. :(

Jag tycker också att det hade räckt med fibromyalgin för din del, men jag börjar känna att de som har "problem" får mer.. Och självklart är du inte någon te-tant utan en te-brud. ;) Jag längtar också tills ni hittar hit. <3

Tack A-M. Jag kom fram till att det var så dystert med svart. Ville ha lite mer färg.

Okki sa...

Hej Ulrica!
Vad fint du har fått det på bloggen.
Trogen läsare från forumet.
Kram Okki

Anonym sa...

Hejsan har följt dig länge på familjeliv å din blogg.Följer också ett par bloggar om unga mammor med hjärnmetastaser.Uch så hemskt. Har även följt min mamma med hudcancer.Så jag förstår dina tankar.Va fin din bloggsida har blivit många styrkekramar till dig/ Mia

Eva sa...

Härligt rosa!! Å jag hoppas att ni hade en mysig tripp till bokrean!! Kramar

Okki sa...

Hej igen!
Jag har en utmaning till dig.
Läs reglerna på min blogg :-)

Kram Okki