lördag 13 februari 2010

Vilken underbar dag!!

Ja, det blev verkligen en underbar dag..

Vi sov länge.. låg och drog oss i sängen fram till tio. Duschade och plockade fram varma kläder. Fixade mackor, varm saft, kaffe m.m. Sedan tog vi vägen om affären och köpte grill och korv.

Målet var Rinkaby.. så vi drog oss ditåt. Kan ju bara säga att det kommer ca 1 dm snö under natten. Parkerade på en parkering full av snö. David spann lite innan vi ställde bilen där hm.. jaja hur vi skulle komma därifrån var ju ett senare problem. ;) Vi gick ner till havet. Jättehäftigt med is.. Hundarna sprang och njöt av livet. Vi gick och gick och gick.. tills vi kom till skjutfältet. Där gick vi in en bit och tände grillen. Åt korv med bröd och drack varm saft. Livet är så underbart ibland. <3

Sedan så drog vi oss tillbaka fast den här gången tog vi grusvägarna.. och vi gick och gick.. ;) Lite tystare nu eftersom vi började bli trött.

Till slut kom vi i alla fall fram till bilen.. ganska möra kan man säga. Snön tar ut sin rätt i benen. Bilen fick jag hjälpa på traven lite grann, men sedan var det inga problem. Vi åkte hemåt och nu så snarkar David gott i soffan och jag tittar lite på melodifestivalen. ;) Kanske skall ge honom en puss så han vaknar. <3

Tyvärr finns det inga bilder från promenaden... MÅSTE fixa mig en ny kamera. VILL HA en digital systemkamera. Finns så mycket vackert i vardagen som jag vill fånga på bild.

Det var så skönt att få gå och promenera.. jag rensar tankarna då. Gick där och tänkte på en tjej vars blogg jag läser. Hon har precis fått veta att cellgifterna och strålningen inte gäller. Hon har fått veta att hon har 1-2 månader kvar att leva. Vad säger man till barnen? Vad tänker man när man får sånt besked? Tycker så otroligt synd om henne. Blir så arg på denna jävla sjukdom!
När jag gick där och njöt så visste jag...... att det var precis så jag skulle vilja att mina sista dagar skulle vara.. Under våra promenader mår jag så otrolig bra. Är så genuint lycklig. Nu var inte barnen med idag, men älskar också när de är med. Under promenaderna ser jag hur vackert allt är och det är så underbart att både jag och David älskar dem. De är mer värdefulla för oss än det mesta annat. Vi ser dem t.o.m. som romantiska.. ;)

Nej.. nu skall jag nog ge honom en puss. <3


Kram på er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en härlig dag!
Tankarna mår bra av frisk luft!
Kram
Ann-Marie

Gitte, Blissa och Mango sa...

Å det låter vekligen som en höjd punkt i livet! Ja njut vännen.... visst är det skönt att känna varje liten molekyl i luften och i marken, det är att leva!
Kram!
Gitte och barnen.

Carina sa...

Underbart!

Therese & Azzie sa...

Härligt

Stora kramen!

Hoffar i väst sa...

Tjenare!

Hade jag varit rik så hade du fått en kamera av mig för jag bara älskar ju själv att ta kort. Har glömt min hos kompisen så har bara den lilla o det är INTE samma sak .

Jag tror oxå läser hennes blogg o fy fan vad orättvist, läste i gp idag att dom nog kommit på något vad det gällde en viss cancer som barn i lite äldre ålder fick. DET är ju en liten bit på vägen. Hoppas att man hittar massor av svar vad det gäller denna elka sjukdommar.

Ha en toppen dag ändå.

Sänder massor av kramar till södra sverige!

Patricia

Anonym sa...

Puss å kram till Ullis å hela hennes familj.