torsdag 20 november 2008

Fått en del svar på mina frågor i alla fall...

Ja då har jag äntligen kommit hem.

På vägen till Eva så tar Wilma ner rutan på passagerarsidan.. och när hon skall ta upp den igen så slutar elhissen funka.. så där får vi köra med rutan nere.. burr.. Stackars Wilma fick en del skäll.. fan.. förklarade att jag inte var arg på henne.. utan bara på att den gick sönder. ;-)

Snäll som Eva är så tog vi hennes bil upp till Uddevalla. När vi kommer upp till avdelningen så står sköterskan där och väntar. Tar in oss direkt till rummet. Tänk att de stannat kvar efter jobbet bara för min skull.. wow.. Snart kommer min läkare och hon förklarar följande.

Det var födelsemärket som jag själv ville att de skulle ta bort för att det var ganska stort och skavde mot bh-n. Har i flera år fått höra att det inte var någon fara med det märket. Nu visade det sig att det var malignt melanom. Läkaren var helt chockad eftersom det inte alls var som "vanliga" märken med malignt melanom. Patologerna var också frågande. De spekulerade vad det kom ifrån.. om det spridit sig från något annat märke som var borttaget, men det trodde inte min läkare.. Nu var det i alla fall skickat till Sahlgrenska för att de skulle fastställa vilken typ av malignt melanom det var. Svar kommer om ett par tre veckor.

Min läkare vill inte vänta så länge utan hon har redan pratat med NÄL och kirurgen där, så jag skall dit snarast och operera bort området runt där födelsemärket satt.. samt att de skall spruta in kontrastvätska för att se om det spridit sig till körtlarna. Så troligtvis så blir jag inlagd på NÄL någon gång i nästa vecka..

Sedan gick hon igenom mig igen.. minutiöst.. om och om igen.. det slutade med att hon tog bort ett märke på armen.. hon var riktigt orolig.. eftersom det inte följde mallen.. vad skall man leta efter då.. hon lämnade t.o.m. sitt direktnummer så jag kan ringa henne när jag vill..

På vägen hem så stannade jag och Eva på Laxbutiken i Ljungskile och Eva bjuder på en otroligt god middag.. TACK EVA!! Det var nog precis vad jag behövde.. en lite lugn stund.. sitta ner och bara prata.

När jag kom till Eva så hade Uffe varit där och hämtat barnen. Så jag ringde honom och sa att jag var på väg hem.. stannade på Kvantum snabbt och handlade.. kom fram till att jag inte kan åka och hämta barnen med en sopsäck som ruta på passagerarsidan.. det lät som bara den när man kom över 50 km/h och det var svinkallt. Uffe körde hem barnen till mig.. och när jag kommer hem så funderar vi på hur vi skall kunna fixa rutan. Vi bestämmer oss för att köra bilen till maskinhallen.. hos Håkan.. och så skall Uffe och hans svärfar kolla bilen i helgen.. (kanske de sätter på vinterdäck också?) Sedan körde Uffe mig till Jörlanda där mammas bil stod.. sån tur att hon åkte till Thailand igår.. så jag kan låna hennes bil. ;-) Måste ju ha bil imorgon när jag skall till Skåne med barnen.

Nu är jag då äntligen hemma.. helt slut.. skall packa lite.. och försöka sova lite.


Kram till er alla!!! Tack för allt erbjudande om hjälp.. jag vet inte hur jag skall kunna återgälda alla mina vänner som gång på gång visar att ni är bäst!!! Jag älskar er!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns för dig alltid...
Älskar dig

Anonym sa...

Stackare där. Du kommer se ut som en schweizerost snart!! Men vi gillar dej ändå, det vet du :-))

Lika bra att ta väck allt som verkar misstänkt! Och lika bra att köra hela kontrollen så snart det bara går.

Säg bara till som sagt... Vad som helst.

KRAM KRAM KRAM // Carina

ulrica sa...

Jadu Carina.. känner mig som en i Evas tervkull.. kanske skulle haft något fint ostnamn. ;-) Tack!! Är tacksam att ni gillar mig i alla fall.. haha.. det blir lite mindre av mig hela tiden bara.

Läkarens problem just nu är att vad är misstänkt? Eftersom märket inte ser ut som de misstänkta skall göra. Det blir bra.. det vet jag.. men shit.. måste ju vara slut någon gång.

Tack för att du finns där!

Kram