lördag 22 november 2008

Skåne

Då var jag äntligen här. Gick hem en timma tidigare från jobbet igår. Trött efter en natt med lite sömn. Vägen om Stensbo och hämtade Vira, hämtade Wilma på skolan, hem och packade snabbt. Wilma gjorde mackor som vi skulle ha med oss. Packade in allt i mormors lilla Polo och så hämtade vi upp Wiola på vägen.

Sedan åkte vi söderut. Var trött men fick pratat med några i mobilen på vägen så gick det bättre. Ju längre söderut vi kom ju mer snö var det i vägkanten. Värst var det på vägen mellan E6:an och Örkeljunga. Där tog snön slut. Vissa bitar körde bilarna i ca 50 km/h så då var jag tacksam att jag hade mammas bil med splitternya dubbdäck. Vi var framme vid sjutiden och det var så skönt. Vi packade ur bilen sedan var det lite mys med barnen. Tyvärr så var jag riktigt trött och fick en hemsk huvudvärk. Två panodil senare så mådde jag lite bättre i alla fall.. och jag och David fick oss lite räkor och vin när barnen lagt sig.

Idag har vi tagit det väldigt lugnt. Låg länge och åt frukost sent. Sedan har vi slappat hela dagen. Bakat Fifirutor och myst.. ätit tacos. Barnen har spelat dataspel och lekt. Nu är det snart dags för barnen att lägga sig.. så vi kan slappa i soffan. Gäller att njuta.. tiden går alldeles för fort när man är här. :-(

Är så skönt att var här.. har längtat.. att få prata och känna Davids armar hålla om mig ibland. Precis vad jag behövde. Kommer vara jobbigt att åka härifrån imorgon. Vet att det säkert kommer bli sent. Svårt att komma iväg. Tyvärr så skall det väl inte bli så bra körväder utan de varnar för snö.. vad jag har hört.

Tack till alla värmande ord som jag fått de sista dagarna. Ni vet vilka ni är!! Tack!!


Nu skall jag lägga barnen så vi får lite tid för oss själva, David slappar i soffan.. och frågan är om han inte somnat ;-) Bäst att sluta skriva och se till att han inte somnat för natten.. hihi.. :-) Puss David jag älskar dig!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni får en härlig söndag - här skiner solen och det några minusgrader, verkar inte vara ngn snö på g... Kramar Eva

Yvonne o Vilja sa...

Härligt att höra om din helg!
Och hoppas att det går bra i veckan hos farbror doktorn..
KRAM

Anonym sa...

Härligt med snö! Om man ser ut genom fönstret idag kan man kanske tänka sig att tro på att det blir vinter.. Lite yrsnö och attans iskallt...

Håller fortfarande tummarna, något blåare i färgen, men det är smällar man får ta!

KRAM // Carina