måndag 24 november 2008

Väntan

Jaha, då var det måndag.. och jag hade en skön med jobbig helg hos David. Var så lugnt och skönt. Lördagen var vi bara utanför dörren när vi skulle handla ju.. blev en hel del tårar.. David fick mig att släppa allt som legat inom mig de sista dagarna. Alla tankar som jag inte vågat tänka bara vällde ut. Han är en suverän lyssnare och fick mig att må mycket bättre.

Hm.. som när jag tänkte tanken att fan.. tänk om jag måste ta cellgifter m.m. och jag tappar håret osv.. Då säger David.. -Wow, då skulle jag ju ha en skallig flickvän. Det har jag alltid velat ha. Så coolt.. ;-) Jag måste ju bara skratta och pussa honom då.

Söndagen tog vi med oss resterna av fifirutorna och åkte till Sandviken. Där gick vi på stranden. Vira sprang och busade.. var inte så vacker efter några turer ut i vattnet.. full med sand.. och dessutom rullade sig i den härliga tången som sköljts upp på stranden. Usch... David ville inte ha henne i sängen sedan.. sa han... men ni förstår väl att han glömde det så fort vi kom hem. ;-)

Vi lekte även på en lekplats vid stranden. Det var kull-gömme?? Heter det så? Riktigt kul hade vi och vi värmde oss lite när vi fick springa fram och tillbaka.. hm.. sedan blev David någon typ av Zoombie till barnens förtjusning. ;-)

Nu är det måndag och lika tomt som vanligt.. när man har varit hos David och alla tjejerna. Men redan på fredag får jag träffa honom igen.. då kommer han med flyget till Landvetter. Längtar...

Just det.. har haft så trevlig besök idag med ju. Suzie var här och tog en kopp te. Hon hade med sig ett urverk till min köksklocka så äntligen så funkar den igen. :-) Hon hade även med sig termobyxor till Wilma. Tack Suzie!!! Jag skall köpa mer te.. så du kan komma när du vill. :-)

Annars är det bara väntan nu.. vill bara att operationen skall vara över.. och kontrastkontrollen.. så jag vet vad som händer.. är så jobbigt att bara vänta. Tankarna har en tendens att flyga iväg.. och det är jobbigt.

Nu skall jag försöka sova. David är i sthlm och är ute och äter.. så det är ingen idé att vänta vid telefon eller datorn.. ;-) Bättre att sova.. försöka i alla fall.. lovade David att sova vid nio... men det är redan kört så nu skall jag försöka göra så gott jag kan och i alla fall krypa ner under täcket.


Kramar och gonatt till er alla!!! Är så tacksam att jag har er!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läste här, efter att vi hördes av på FB, kände jag mig Dum.
Mina "jobbigheter" är strunt jämfört med Din oro! Silvertejpar genast munnen. *L*
Jag finns här och håller tummarna för Dig vännen.
Krams // Mia

Anonym sa...

Vilken helg! Super härligt, lite besviken att det inte kom några Fiffrutor till Säve dock ;-) Nyttigt att få lov att sväva iväg med alla tankar och prata om det när man har någon där som kan krama och säga goa saker!!

Du, läste du inte att Ekström hade hjälpt mig?? Hmm, alltså en färdig påse - så sä jä-la huslig är jag inte *skrattar*.

Vi hörs väl imorgon, har varit en galen dag... Go'natt å jag hoppas att du sover som en stock nu!

Kramar

Anonym sa...

Ja, men du vet, håret växer ut igen när man är färdig med behandlingen :-)) Och isåfall kommer du ha jordens häftigaste röda stubb!!!

KRAM // Carina

Anonym sa...

Kram Suzie