fredag 28 november 2008

Handling, teater m.m.

Igår hade jag en ganska bra dag. :-)

Hämtade barnen, handlade, åkte hem och stekte pannbiffar.. mmm.. Wilma satte sig och räknade medan Wiola städade sitt rum. :-D

Träffade på Wilmas fröken i affären och fick veta att Wilma hade fått skäll.. Tydligen så hade hon inte haft med sig matteboken till skolan på hela veckan. Till mig har hon sagt att hon har räknat flera sidor och att hon inte har mer läxa. Nu står fröken och säger att Wilma inte haft med sig boken och kommer mer och mer efter. F-n, Wilma har ingen lust alls till att varken läsa eller räkna utan försöker komma undan hela tiden. Nu satte hon sig och räknade i alla fall och gjorde minst fyra sidor. Det handlar inte om att hon inte kan. Utan att hon inte vill..

Efter maten gjorde vi oss iordning. Wiola i klänning.. och päls.. och Wilma ville inte klä upp sig så, men de tog i alla fall glitter i håret bägge två. ;-)

Vi åkte först till torget och kollade på skor till Wiola. Hennes gummistövlar är så trasiga att de håller inte vattnet på utsidan längre. Hm.. så det blev gummistövlar och ett par finare skor. Sedan åkte vi till Willys och handlade mat.. paket till adventskalendern i skolan och även en blomma till Emma.

Sedan körde vi till Nösnäs där vi träffade på Anders, Carina och Anton. Vi gick in och satte oss.. pratade en stund innan föreställningen började. Askungen... de var jätteduktiga. :-) Lite fniss ibland, precis som det skall vara. Barnen tyckte det var jättekul också och Wiola fick en idol i Emma och efter föreställningen hoppade Wiola upp på scenen och ville inte gå ner därifrån. Wilma och Emma kom fram till att de vill leka någon dag.. så vi får väl se.. i nästa veckan.

Det var så mycket igår att jag mådde riktigt bra.. tills jag kom hem.. och la mig på sängen.. fan.. att det skall komma över mig så.. men så pratade jag lite med David som nu hade kommit till Stockholm efter en sväng i Norrland. Kändes bättre efteråt..

Idag skall barnen åka till Håkan och David kommer till Göteborg redan klockan fyra.. så det blir lite stressigt.. och hemma ser det ut som en tromb har åkt igenom lägenheten.. började julgreja.. men är ju inte klar.. jaja.. jag får ta det imorgon när vi kommer hem. ;-) Ikväll är det ju hotell och lugn och ro.

Ha en underbar helg!! Det skall jag ha.


Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med teater!! Du, skit i att en tromb har slagigt ner å det är ganska långt kvar till jul - ingen panik!! Ni kommer ändå inte att ha tid över för att se lite skit i dina hörn (min mormor sa alltid "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete)... Njut nu av din helg med David, hotellfrukost och allt va det blir ;-)

Kramar Eva

PS Panduro har ett julkortskit för barn för typ 130:- - då kommer pysseltarmen igång... DS

Anonym sa...

Hej hej!
Tack för igår! Den lilla blomman hamnade på Emmas rum och hon var väldans nöjd med kvällen!
Ha det så himla härligt nu i helgen!

Vi ses
Kram
Carina

Anonym sa...

Hejs!

Hörre Du lilla gomman! Det blir Jul oavsett, så skit i kraven Du tror att töserna å andra ställer på Dig.(det gör dom nämligen inte!! *Vet av erfarenhet*) Huvudsaken är att Du tar hand om Dig och kämpar på.
Du är ju viktigast, eller hur?

Ha' en underbar helg, är Dig väl unt.
Kramsen mest om // Mia