söndag 7 december 2008

Klubbfest!!!

Igår lördag var en hektisk dag. På förmiddagen jobbade jag.. sedan var det handla, hem och städa.. sedan duscha innan Torun kom och det var dags att förfesta lite. ;-) Sedan körde grannen oss till Carina.. där Anders skulle passa Wilma och Wiola, sedan körde han oss till klubben..

Ja, det var ju klubbfest igår. Klubben firade 15 år... Tänk att det är drygt femton år sedan jag såg lappen som satt på Almö Livs.. möte i Kållekärr skolas aula för att det planerades att starta upp en brukshundklubb på Tjörn. Jag var där och blev jätteintresserad. Sedan har allt bara snurrat på..

Igår var jag med och höll ett tal om vad som hänt under de här femton åren... Jättekul verkligen och nostalgiskt. Tänk va mycket som man gått igenom.. mycket kul, men även några jobbiga år, men ur de åren har klubben bara blivit starkare.

Vi hade jättekul med go mat, dricka och otroligt trevligt sällskap. Yvonne hade en rolig sång där vi fick "klä på oss" under sången.. går inte att förklara.. utan måste visas med bilder.. hm.. ja se själv. Haha..



Kvällen var jättelyckad och vi fick skjuts hem vid halv tre.. sedan blev jag och Torun sittande och prata till klockan fyra..

Vid halv nio i morse så vaknade jag och låg och tog det lugnt en stund innan Torun kom. Sedan blev vi sittande och prata igen.. ;-) och åt frukost.. innan det var dags för henne att åka hem. Jag vågade inte köra riktigt än utan tog det lugnt.. Framåt eftermiddagen hämtade jag barnen, som helst hade velat stanna. Det var inte så kul att jag kom egentligen.. för det var MYCKET roligare att leka med Emma och Anton. Tack så väldigt mycket för hjälpen!!!!!! Wiola var verkligen så lycklig över att Anders passade dem. ;-)

Det blev vägen om affären.. sedan till klubben och städa... hem och äta middag innan Anna-Karin kom och hälsade på.. jättekul!! Mmm.. hon hade med sig kladdkaka och vaniljvisp.. mmm supergott. Hon gav mig även sin gamla telefon.. vilken är likadan som min älsklingstelefon som jag klämde i Davids bildörr. Tack!! Kunde sätt i mitt minneskort.. så hade jag alla gamla bilder också. ;-)

Nu har barnen lagt sig och jag tittar lite på tv. Tar det lugnt.. imorgon är det dags för läkarbesök och tisdag är operationen.. jag är positiv.. det skall vara bra.. så är det bara.

Måste tacka alla mina underbara vänner som ger mig kramar, positiva och uppmuntrande ord, en liten klapp eller erbjuder sin hjälp. Ni är helt otroliga.. och jag säger som jag brukar säga.. ;-) Jag är stenrik när det gäller vänner..

En som hjälper mig väldigt mycket nu när det har varit jobbigt är ju självklart David också. Tack! Jag älskar dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måndag igen... Det låter som om du har haft en härlig helg och en kul fest!! Tänker på dig! Kramar Eva

Anonym sa...

Hej hej!
Tack själv för kul fest och sällskap. Och ungarna hade ju verkligen stenkul! Trötta och goa damp dom i säng igårkväll, inte en protest!
Håller alla tummar och tår idag och i morrn och så länge det behövs, men du har helt rätt, klart att detta går bra!!!
KRAM // Carina