måndag 15 december 2008

Vilken helg!!

Ja då har jag kommit hem efter en helg i Skåne. David hämtade mig i Hässleholm i fredags så jag slapp vänta där i 45 min på nästa tåg. ;-) Handlade lite och åkte hem till honom. Myste hela kvällen.. och låg och tittade på tv...

Lördagen var också lugn.. myste.. julplockade lite.. sedan åkte vi och tittade på bio i Kristianstad. The Day the Earth stood still. En ok film, men vi hade nog högre förväntningar på den. Var skönt att göra något i alla fall.. och sedan visade David runt mig i Kristianstad. En jättemysig stad med en mängd affärer och pubar. Hem och myste framför tv-n igen..

Söndag var vi inte utanför dörren förrän framåt kvällen och då åkte vi och handlade. :-)

Jag har haft en underbar helg, lugnt och skönt. Haha lite snurrigt ibland när jag fått värk.. så jag tagit tabletterna.. ;-)

I morse ringde larmet på mobilen 04,45... upp och duscha och så körde David mig till stationen i Bromölla.. tåget gick därifrån 06,00. Gääääsp. I Hässleholm fick jag vänta i 45 min.. satt och somnade på en bänk där. Sedan satte jag mig på tåget mot Göteborg.. sov nog den mesta tiden där.. i två timmar.. Skulle vänta i en halvtimma på Nisse-platsen. Gick på toa och köpte mig en tidning på pressbyrån. Satt och väntade vid rätt "hållplats"... när klockan är strax efter tio öppnas dörrarna och en buss står där. Jag går på och sätter mig.. strax efter startar bussen!!!??? Men.. klockan är ju inte 10,10 än tänkte jag.. hm.. sitter jag på fel buss??? Hm.. jo det gjorde jag ju.. den gick runt nordstan.. så jag hoppade av på hållplatsen.. sprang genom nordstan... tillbaka till hållplatsen på nisseplatsen.. och tänk.. där stod bussen och jag gick på.. och då går bussen. Shit.. tänk om jag missat den.

Jag kan säga att det kändes att jag inte mår så bra.. blodsmak i munnen och benen kändes som gele när jag sprang. Helt slut. När jag kom på bussen.. så fick jag något äckligt i halsen.. kändes som sår.. vilket gjorde att jag hostade hela tiden.. kunde inte ta djupa andetag för det irriterade. Mamma ringde under bussturen och sa att hon hinner hämta mig så slipper jag gå hem.. Det var jag tacksam för nu..

Väl hemma så somnade jag nästan med en gång och har sovit i flera timmar. Snart kommer barnen hem och jag får förhoppningsvis min bil.. så skall vi åka till Eva och göra pepparkakshus.

Kommer nog en bild på resultatet sedan!


Tack David för en underbar helg!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som även ni har haft en härlig helg!! Kramar Eva