tisdag 23 december 2008

Lill-julafton!!

Japp då sitter jag här.. det är dagen före julafton och klockan är elva på kvällen. Barnen har inte kunnat sova utan ligger i sina sängar och är förväntasfulla. Jag är inte riktigt klar, men så är det alltid så det här är väl precis en så vanlig jul som jag brukar ha. ;-)

Det har ju hänt en del sedan jag skrev sist så jag skall försöka få med det.

Först så måste jag visa de sista bilderna jag tog med min gamla mobil innan jag klämde dem i Davids bildörr. Det är i Åhus.. David hade hämtat mig vid tåget och så tog vi en härlig promenad i skogen, i kohagen och på stranden..





Här är gigantiska hagar (i alla fall om man ser till storleken på dem på Tjörn ;-)). David skrattade för att jag hela tiden gick i närheten av stänget så jag skulle kunna hoppa över om korna kom springande. ;-)
Det här är på stranden. Visst är det vackert. :-)
Nu kommer vi till pepparkaksbygget hos Eva, Bosse, Matilda, Melker och Märta. Nu var det bara Märta som engagerade sig först. Så på bilden ovan är Wilma halvfärdig och nedan är Märta nog i det närmaste klar.
Matilda har varit och ridit men hann vara med en stund. Hon gjorde så fina pepparkakor med kristyr. :-) Wiola somnade i bilen och ville inte göra något pepparkakshus utan la sig att fortsätta sova i deras soffa. Där sov hon tills Matilda kom hem. Hon hann också göra några pepparkakor med kristyr.
Vi har även hunnit med julspel med Wilmas klass. Här är Wilma ängel. ;-)
Nu är det fika efter julspelet. Lussekatter, pepparkakor och julmust.
Wiola passar på att leka med kompisen Rebecka.. och som ni ser.. typisk Wiola gest.
Men hon kan titta in i kameran också.. ;-)
Efter det här har jag även fått besked om att min cancer inte har spridit sig vad de kan se. Helt underbart besked innan jul. Skönt att kunna koppla av och inte tänka på det. Jag är sjukskriven fram till 6/1 och jag skall åka ner till David som planerat på juldagen. Vi kommer upp hit över nyår och festar med kompisar. :-)
Hm.. jag måste skriva om SJ.. David vill gärna att jag tar med mig en hund ner och jag ringde till SJ idag för att kolla vad för plats jag hade bokat. Självklart så hade jag inte Djur tillåtet. Killen jag pratade med sa att jag är tvungen att boka nya biljetter. Det hade kostat mig 1 578 kr t/r. Jag la på och pratade med David och han ville gärna ha ner en hund så han fick mig att ringa igen.. jag fick nu prata med en tjej. Hon gick ett steg längre och sa att jag kunde få mina biljetter återköpta, men fick köpa nya till dagspriset vilket skulle göra en merkostnad på 920 kr. Pratade med David igen.. och han fick mig att ringa ytterligare en gång. Det känns ju sjukt att behöva betala så mycket när jag skall med samma tåg. Det enda de behöver göra är att skifta plats på mig. Nu kom jag till biljettbokningen. Killen där säger att han inget kan göra, men tipsar mig om att åka ner och få någon att byta plats.. han säger att jag skall prata med kundtjänst igen. Sätter mig i telefonkön för fjärde gången. Snacka om att jag blir arg när jag blir bortkopplad när jag är på plats nummer två!! Ringer upp ytterligare en gång och är nu laddad. Förklarar snabbt att jag vet att jag måste beställa nya biljetter.. men tycker det är helt vansinnigt.. Nej, nej.. säger kvinnan i luren det behöver du inte.. sedan fixar hon biljetter både ner och hem för en kostnad (till ATG) på 20 kr. Snacka om att det gäller att prata med rätt person.
Hm.. nu är klockan 02,57 och jag måste sova.. imorgon kommer ju tomten och då gäller det att vara utvilad. ;-)








En bild på vår gran. Ingen bra kvalitet, men i alla fall en julig bild. Kommer mer bilder imorgon.. när vi invigt Wilmas julklapp.. men säg inget till henne.. för det vet hon ju inte än. ;-)

GOD JUL TILL ALLA UNDERBARA VÄNNER SOM FUNNITS DÄR FÖR MIG UNDER HELA DECEMBER. TACK FÖR ALLA FINA ORD, SMS, MAIL OSV.

Kramar

Inga kommentarer: