måndag 1 december 2008

Denna väntan.. gör mig galen..

Ja då var det måndag kväll.. Usch..


I lördags efter en tur till en kompis i stan fick jag och David ett ryck att köra till hm.. Norge.. haha ja ni läste rätt.. Vi tog en liten tur till Halden.. var otroligt vackert när vi körde in i stan. Fredrikstens Fästning var upplyst och låg väldigt pampigt utmed berget. Vi åkte upp, tog en liten promenad och beundrade utsikten. :-)


Sedan tog vi oss mot Sverige igen.. :-) Åkte hemåt i ösregn.. men vi fick i alla fall en utlandstripp.. haha

Vi var hemma vid nio.. tog det lugnt och la oss framför tv-n.

Söndagen var lugn.. gick inte ut förrän det var dags att köra David till tåget. Söndagen var jobbig.. alla tankar kom tillbaka.. och jag grät en del.. kan inte styra det.. bara kommer över mig.. Extra jobbigt att David åkte hem. Orkar inte med en vecka till att vara ledsen och ha det jobbigt. Lämnade honom vid tåget i alla fall och åkte hemåt. Somnade ganska snart. Barnen sov hos Håkan och hans mamma körde dem till skola och förskola idag. :-)

David ringde när han kom hem. Skönt att veta att han var hemma.. pratade lite innan jag somnade om. ;-) Tack för en härlig helg med hotellvistelse m.m. precis vad jag behövde. :-) Älskar dig!!

Måndag.. jobbigt.. trycket över bröstet var tillbaka.. kom i alla fall iväg till jobbet, men mådde dåligt. Ringde NÄL för att få besked om datum för operationen. Vill bara veta nu. Blev skickad till planeringssköterskorna.. som ville skicka tillbaka mig till mottagningen. Men hon skulle kolla upp och om jag inte hört något på torsdag skulle jag ringa igen.. jaja.. jag kan inte göra något åt det. Bara att vänta.

När jag precis lagt på där så ringer min hudläkare. Hon sa att hon sett att jag inte fått någon tid än. Sedan berättar hon att hon fått svar på märket de tog för två veckor sedan och det var fritt.. skönt.. men de har inte fått besked från Sahlgrenska än angående märket som var malignt. Hon talade sedan om att de bevakar också därifrån vad som händer med operationen.

Har varit en jättejobbig dag.. många tårar och mycket tankar. Nu ikväll känns det bättre och trycket är inte så jobbigt.. hoppas att morgondagen blir lättare också.

Imorgon är det tvättdag och så skall jag ta med mig Emma hem från Skärhamn. Hon och Wilma skall leka. Jättekul. De kan hålla på medan jag springer upp och ner till tvättstugan. :-)

Nu skall jag sova. Har ställt telefonen på halv sex så det är bara några timmar kvar.

Kramar till er alla.. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, jag lider med dig - denna väntan måste vara jätte jobbig! Hur svårt kan det vara att ge dig en tid, tror att det skulle kännas bättre om du bara fick ett datum... Du får komma hem och gosa med vår nya lille kattunge ;-) Kramar Eva

Anonym sa...

Ja, stackare!
Tvättstugan låter som ett precis lagom projekt, så du kan få lov att tänka på nåt annat en stund...
Kul med en tur till Norge! Och vackert väder hade ni ju åxå!
Kram // Carina