torsdag 4 december 2008

Operation

Ja då har de ringt från kirurgen och jag har en operationstid på tisdag. Så måndag blir det samtal och på tisdag blir det operation. Känns skönt samtidigt som jag är nervös för vad svaret skall bli. Är inte orolig för själva operationen. Inte än i alla fall. ;-)

Jaja.. jag sa till David att om det blir positivt resultat skall vi fira i mitt barskåp.. haha.. men vafan.. om det blir negativt så är det ju inget att spara på heller.. haha..

Så idag måste jag ringa Håkans mamma som kommer och tar hand om barn och hundar när jag är iväg. Eva hjälper mig och kör upp mig på tisdagen.. på jobbet har jag pratat med kunder och arbetskamrater så att alla vet hur jag ligger till.. problemet är ju att inte veta vad som händer efter.. kanske jag blir sjukskriven för operationen.. eller det värsta scenariot är ju om jag måste börja med behandlingar på något sätt.. men så långt har jag inte tänkt. Nu är det ev. sjukskrivning som jag tänker på. Det löser sig.. det gör det alltid. ;-)

Ikväll är det klubben som gäller.. förbereda för talet som skall hållas på lördag. Carina har redan gjort det mesta klart tror jag.. skall bara se vad jag skall behöva säga.. haha.. just nu är jag inte sugen på fest, men jag vet att när Torun kommer på lördag och vi förfestar lite så kommer jag att komma igång.. hm.. om jag nu får barnvakt.. shit.. vad allt skall krångla. Hade en som jag frågat för länge sedan.. men tydligen så gick inte det.. och som det varit nu så orkar jag inte tänka framåt.. men det löser sig... allt brukar göra det.

Nästa vecka kommer mamma hem.. och jag skall till David över Lucia.. så jag ser fram emot nästa vecka med operation och allt.. ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt med ett datum att jobba emot!! Och skithärlig humor med barskåpet! Det är rätta takter!

Barnen kan sova hos oss förresten, jag skickar ett sms nu...

kram // Carina

Yvonne o Vilja sa...

Det är rätt, på den bara!
Håller tumar att allt blir så bra det bara kan för dig!
Jobbigt allt sådant här.
Hoppas på att talet blir något att minnas nu, hehe. Efter min tillspetsade bål så kommer det bli fart på dårarna! :)

Kram på dig!

Anonym sa...

Hej! Så himla skönt att du äntligen har fått tid för samtal & operation! Haha, helt rätt!!

Ha en go fredag och hoppas att barnvakteri o s v löser sig! Kramar Eva