tisdag 16 mars 2010

Då var det dags igen...

att skriva alltså.. Går lite långt mellan gångerna ibland, men det känns som att jag bara skriver blaj om hur dåligt jag mår så jag försöker vänta tills det blir lite kul att skriva. Vet inte om jag har något kul just nu, men orkar inte vänta längre med att skriva. ;)

Helgen var bra. Sov hos mamma och träffade kompisar i lördags. Jättekul! Söndagen packade vi det sista i lägenheten. Åkte med till Eva och trollade bort sakerna. ;) Hämtade sedan barnen och åkte hem.

Denna veckan har det varit provtagning, städning och HUVUDVÄRK... Blä. Vi skall ha kalas för Wilma och Mira på lördag så jag hade tänkt att få bort säckarna med kläder i sovrummet. ;) Mycket skall nog slängas.. Tyvärr så börjar jag bli lite stressad för hela tisdagen försvann för att jag hade sån huvudvärk.

Det värsta med huvudvärken är rädslan som börjar infinna sig. Tycker inte om huvudvärk. Nu när jag byter sjukhus och träffar min nya läkare skall jag be om hjärnröntgen så jag får koppla bort det. För om jag börjar bli orolig för det så blir jag orolig för framtiden. :(

Idag har jag inte någon huvudvärk så jag skall satsa på att få så mycket gjort som jag orkar. Eventuellt så ringer även Wilma från skolan. De skall ta spruta idag och eftersom hon har så jobbigt med det och lätt svimmar så kanske jag skall vara med. Jag har skrivit en lapp till fröken om att hon i alla fall skall ligga ner.

Tyvärr så krånglar bilen med. Tror det är bromsarna. Det smäller till när jag backat någon meter och jag får känslan av att de lägger på. Har fått pris på byten och service.. som hittat. 4 700 kr. Känns som att även det skulle bli bättre ekonomiskt nu så kommer det nya utgifter hela tiden. Fast jag skall ju inte gnälla.. har ju inte minus längre varje månad.. :)

Fick mail igår som gjorde mig förbannad. Jag sa tyvärr ja till en försäljare för över ett år sedan om säkerhetsbrickor m.m. Jag har försökt säga upp det nu eftersom jag har försökt ta bort ALLA onödiga kostnader, men avtalet gäller tydligen tre år och det går tydligen inte att bryta på något sätt. Blir så jävla irriterad. Bara för att!!! Jaja.. jag har ju valt att inte vara arg och ledsen så ofta så jag skall bita ihop, men jag blir ledsen för att det känns som onödiga pengar.

Kram på er alla i alla fall.. nu skall jag greja lite. :)
Nej, nu skall jag

4 kommentarer:

Anonym sa...

En stort kram!
A-M

Anonym sa...

Hej
Du skriver så äkta om hur det känns för dig
det är så jag känner mig exakt,
kämpar med cancer fast ändtarmscancer och vill röntga mig en gång i veckan om jag kunde
just i veckan sökte jag DT privat
och väntar på svar
leva mellan alla prov o röntgen
det är ingen som kan utan oro
när det går bra några år då kan jag landa
Mvh. Sara

Anonym sa...

Du ska väl få ett sjukhus i Skåne, Lund är väl bra?
Tänker på dig, skönt du mår lite bättre och måtte du snart få mildra din oro med en röntgen, läser bloggarna du visade... Fan

Kram Susanne och Isa

ulrica sa...

Sara.. ja det är så. Livet består nuförtiden bara om väntan. Hela tiden vänta på provsvar, röntgensvar osv.

Jag kommer tillhöra Kristianstad, men jag tror att min överläkare kommer finnas i Lund. Jag väntar på att de skall ringa och vilja träffas. Jag hoppas att jag kan få till en hjärnröntgen där när jag kommer. Jag gjorde en när jag blev inlagd första gången för ett år sedan.. men då sa de att -Det inte fanns något där. ;) Hur man nu skall tolka det.

Kram på er alla!!