onsdag 10 mars 2010

Gnäll, gnäll, gnäll...

Nu hoppas jag det här är sista inlägget med gnäll för den här gången.. Är så otroligt trött på att må dåligt. Huvudvärken försvinner inte utan är konstant.. och ont i hela kroppen. Gör t.o.m. ont in i käken. Så svårt att förklara hur man mår.. det närmaste jag skulle kunna komma är att säga att det påminner om influensaliknande symptom, men det stämmer inte heller. Blääää vill att det vänder idag. Tänkte jag skulle få gjort lite nytta idag. Blir ju liksom aldrig av med alla mina saker jag har flyttat ner. Känns snart som ett evighetsjobb. Antingen är jag dålig och ligger eller så mår jag lite bättre men måste åka till Tjörn/Göteborg typ.

Wiola har börjat på dagis nu i alla fall och det går jättebra. Lämnade henne första dagen efter tio minuter inskolning.. ;)

Sedan har utredningen för Wilma blivit klar. Som ni vet har hon haft det jobbigt i skolan och hamnat efter sedan starten. Hela tiden i lågstadiet fick vi höra att hon är lat, slarvig osv.. Det var jättejobbigt. I höstas fick hon utredning hos logopeden och vi fick veta hennes problem. Med läsning och skrivning. Det innebar att hon fick mer hjälp i skolan och det började gå åt rätt håll. De rekommenderade även psykologutredning pga att hon har koncentrationssvårigheter också. Får tyvärr inte så mycket gjort i skolan som hon borde för hon är så otroligt lättstörd. Det skulle i alla fall ta minst ett halvår att få tid hos psykologen.. Sedan flyttade vi till vårterminen och det var självklart lite nervöst eftersom man inte vet vad hon skulle få för hjälp osv. Det visade sig vara ett lyckokast. Hon får väldigt mycket hjälp i skolan då de har en elev med dyslexi och hon får använda alla dessa hjälpmedel som de har till honom. De har även redan fixat psykologutredningen så den blev klar förra veckan. Helt otroligt. Allt som tar så lång tid på Tjörn fixas här på någon månad. Om två veckor skall vi ha ett stort möte med talpedagoger, lärare, psykologer, skolkurator m.m. Allt för att hon skall få den hjälp hon behöver. Det psykologen sa snabbt är att hon har problem med minne och koncentration. Det var skönt att få bekräftelse på det vi har sagt i alla år. Att om hon får förklarat vad de skall göra en gång så kanske hon inte minns helt vad de skall göra och då blir hon sittande. Hon måste få förklarat ordentligt så hon har förstått. Hon är ju inte lat.. och slarvig.. stackarn.

Nu skall jag hjälpa barnen att bli klara för skolan. Måste ta en värktablett igen.

Sedan så kan jag förklara mitt förra inlägg. Det hade inte spelat någon roll om lägenheten i det läget var superstädad och blänkte. Då hade jag varit irriterad på att hundarna inte låg still.. eller att barnen skrattade. För när jag mår som jag mår så blir jag så fruktansvärt irriterad på allt och vill bara skrika hela dagarna. Det är jättejobbigt. Därför använder jag bloggen att spy ur mig det. ;)

Kram till er alla.. vi hörs!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underbart när man som förälder får den hjälp som man så väl behöver, och att man har "rätt" att ställa krav på skolan.
Här är det för övrigt nästan lika gnälligt ;0).... "lilleman" och jag är jätteförkylda och jag har små hyresgäster som inte kan bestämma sig för om dom ska bo kvar eller om dom ska flytta...Har äntligen fått myrdosor som står i badrum och klädkammare och förhoppningsvis flyttar dom för gott nu.
Enda positiva (fast det vet jag inte heller) är att jag idag har en myndig son!! Fattar inte att den store är så gammal...VART har åren tagit vägen...?????? Känner mig både förkyld, gammal och ful idag!
KRAM

Anonym sa...

Fortsätt gnälla om du behöver! Men hoppas att du ska slippa snart! /M