tisdag 30 mars 2010

Varför måste allt jävlas...

Ja nu har vi fått besked på vad det är för fel på bilen.. Kamremmen.. det värsta scenariot.. blääää. Vi vet än inte vad det kommer kosta för vi vet inte hur mycket den gjort sönder i motorn. :( Fan.. Den var bytt när David köpte bilen och han har kört max 3 000 mil och servat den två gånger sedan han köpte den. Så om vi drar till så har den max gått 6 000 mil sedan bytet.. och den skall klara dubbelt så mycket. :( Hoppas hoppas det kan gå på någon försäkring. Nu står ju bilen inte här så vi måste vänta tills den kommer hit så vi kan kolla i böckerna exakt när och var den byttes.

Vi kämpar varje månad för att gå runt och snart kunna gå plus varje månad. Därför blir man så väldigt ledsen när det händer såna här saker hela tiden. Känns som att någon jävlas med oss. Varför kan inte vi bara få lite pengar över?? Det är tur vi har varandra i alla fall.. och vi har ju fått det bättre än när vi levde ensamma. Fy fan va livet suger ibland bara.















Idag har jag tvättstugan men som tur är så har vi inte så mycket tvätt så det är lugnt. Skall sortera tvätten som skall in i garderoberna också. Dammsuga och sedan får det räcka för idag. Blommorna skall få lite vatten också. ;) Kanske om jag orkar så blir det lite hundvård. Har 12 tassar med klor som behöver klippas..

Har haft jätteproblem med min UVI och fick recept inringt igår så idag skall David komma hem på lunchen så vi kan åka till apoteket och hämta ut dem. Skall bli så underbart skönt att slippa ha såååååå ont.

Ringde även Kristianstads Sjukhus igår för att höra om min behandling.. skall ju börja på onsdag, men har inte hört något. Därför ringde jag och kollade.. tyvärr så hade de inga uppgifter alls på mig. Så de fick numret till JK och efter en stund ringde de därifrån. Då hade tyvärr papprena blivit liggande för underskrift där uppe.. men de faxade ner dem direkt. Så jag skall dit nästa vecka och träffa läkaren.. Därför blir tyvärr behandlingen uppskjuten en vecka. Skall försöka lösa det med våra scheman.

Fick en bok igår på posten av en vän jag träffat på nätet. Hon har också malignt melanom med spridning till lungorna. Boken hon skickade handlar om en man som har överlevt längre till med malignt melanom än läkarna kunde drömma om.. Den boken skall jag läsa idag tänkte jag. :) Tack snälla goa Anna!!!!!!!! <3 Vi skall också klara det här!

Kram på er alla och ta till vara på livet och våren. :)

1 kommentar:

Linda sa...

Fy vad surt med krånglande bilar och en massa extra utgifter! Just bilar har en viss förmåga att vara väldigt dyra. Tycker alltid det är något på vår som måste bytas eller lagas. Kamremmen bytte vi i höstas och nu var det visst batteriet som är slut.

Hoppas du får en bra dag trots allt och att solen skiner hos er också! Härligt med vår! :-)

kram Linda