tisdag 30 mars 2010

Följetong...

Ja, min gamla lägenhet är inget annat än en jävla följetong som man aldrig blir av med. Ägaren är en stor gris som bara bråkar. Jag skall berätta allt här någon dag när jag har tid..

Det senaste är att de har varit inne i lägenheten igen!! Utan min vetskap.. och att de fyllt mitt förråd med grejer och hängt på ett lås!! Jag betalar fortfarande hyra och därför har de ingen rätt att göra det som de gör. Har lust att klippa låset och plocka ur grejerna. Tyvärr så är jag 35 mil ifrån och det är inte de nya hyresgästernas fel.. de kommer snart tyvärr få veta vilket misstag de har gjort med att hyra av honom.

Imorgon skall mamma lämna in nycklarna och tyvärr så är det inte slut med kontakt med dem eftersom det är så mycket osagt. Mamma och han kommer ses i tingsrätten till slut. Hon har bott i en lägenhet utan värme en hel vinter. 14 grader i köket är inte acceptabelt.. och hans förklaring är att hon röker med dörren öppen.. hahaha.. han är på en treårings nivå.. tyvärr så har mamma pratat med alla hantverkare som varit där och de håller ju med mamma.. ;) Han vet inte vad han gett sig in på.. istället för att vara medgörlig och förstå att inte hon skall betala dyrast hyra i hela området... 2 500 kr i värme för en lägenhet som har 14 grader... helt sjukt. frågan är hur många hjärnceller han har. Fan va arg jag är på han.

Jag hade även en som ville hyra min lägenhet.. men eftersom hon bara ville ha den i några månader så tyckte han inte det var värt jobbet... (att skriva på ett papper).. istället så har det kostat mig 18 000 kr!!! Då säger han på kontoret att jag kunde hyrt ut i andra hand?????!!! Jag har ju skrivit på att jag inte får det och ville göra saker på rätt sätt. Men jag förstår ju att eftersom han inte vet vad som är rätt och fel så varför skall vi hyresgäster bry oss.

Han har tidigare försökt vräka hyresgäster pga hög musik.. men bevisligen så har inte ens personen varit hemma då.. och den enda som hört är en halvdöv tant.. pinsamt.

Nä nu skall jag till apoteket och hämta ut min medicin för UVI så jag hoppas jag är på bättre humör ikväll utan att ha så jävla ont.


Kram på er alla!!!

Hoppas snart att positiva Ulle kommer tillbaka. Är så trött på allt nu. Utan David och tjejerna så hade jag låst in mig någonstans och kommit ut någon går till sommaren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jäv-a hyresvärd!!! Tur att jag inte fick lägenhet där!!! Hur bombad får man blir???? Osså kamrem och skit på det... ja ja! Vad ska man säga????
Kram kanske? ;0) inte för att det hjälper.....
A-M

ulrica sa...

Haha.. annars finns det ett gäng lediga lägenheter och fler blir det. ;) Tyvärr så vet ju inte folk hur han är så det kommer ju nya hyresgäster.

Tack för kramen. De hjälper alltid. ;)

Carina sa...

OJ! Ulrica svär!!!!! Jisses, då måste det vara ALLVARLIGT! Nu har han verkligen bajsat i det blå skäpet. Hejja Gerd.
KRAM KRAM KRAM