lördag 6 mars 2010

Många tankar.. igen

Sitter här nu.. äntligen hemma. Har haft en härlig kväll med Davids hemmagjorda pizza och liggande i soffan. Är som vanligt helt slut och även illamående.

Låg inne på JK till igår vid middagstid. Fick besök av Suzie och Anne-marie. Jättekul. Var så länge sedan jag såg dem. Inte ofta jag har besök heller så det var kul med lite annat än att sitta i sängen och pilla i datorn eller sitta och prata med alla andra patienter.. vilket också är kul, men extra kul att få prata skit en liten stund med vänner. :)

Fick min behandling vid 11-tiden, sedan kom mamma och hämtade mig. Vi åkte till henne en stund innan vi drog oss ut till Tjörn. Plockade ner lite grejer i bilen och städade köket. Sedan kom Håkan med Wiola. Jag, mamma och Wiola åkte till Runes och handla ingredienserna till tacos för det beställde Wiola. För mig är det inte alls lika gott längre.. eftersom jag oftast kommer hem på helgen nuförtiden så får barnen beställa mat och det blir ofta tacos.. smaken i munnen är hemsk och det gör att tacos inte alls är lika gott längre. Vissa ingredienser får mig t.o.m. att må illa. :( Innan vi åkte till mamma så var vi hos Eva och hämtade hundarna också. Skönt att ha dem på plast. <3 Jag somnade i alla fall tidigt på mammas soffa.. trött som bara den.

Upp i morse och duschade.. packade mina saker.. frukost och sedan åkte jag, Wiola och hundarna ner till JK för sista behandlingen här någonsin vad det ser ut som. Var ju lite jobbigt att säga hejdå till all go personal. De säger att de kommer sakna mig i alla fall.. ;) Att jag alltid är så positiv och jag har ju gått där i snart ett år. Det som gör att det känns bra att flytta behandlingen är att jag kommer få vara i Kristianstad och det är ju bara tjugo minuter hemifrån. Jag kommer säkert få sova hemma. Så skönt.. nackdelen är att det blir svårare att vila.. men det löser sig. Det blir så lätt att man ramlar in i sina dagliga sysslor som jag egentligen inte orkar med, men inte kan låta bli att röra.

Efter behandlingen så drog vi oss söderut. Jag var supertrött redan när vi åkte från stan så det blev en jobbig tur ner. Stannade flera gånger.. dels på McDonalds i Varberg.. då var vi hungriga.. sedan i Laholm och tankade.. i Örkelljunga och godisboden för att köpa lördagsgodis till alla tjejerna.. och sedan ett par gånger på rastplatser för att få vila ögonen.

Till slut var vi här i alla fall och det var så skönt.. Älskar verkligen livet här att få vara tillsammans med David och tjejerna.

Tack till alla som peppade mig och skrivit alla fina kommentarer till mitt förra inlägg. Vet att jag kommer vara den där procenten som klarar mig.. men hur länge.. just nu sitter den där jävla siffran i skallen på mig.. men det släpper väl.. och jag kommer leva livet.


Kram och gonatt!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen kul att träffas!!! Du ser så himla pigg och glad ut - härligt! Skit nu i alla procent och statistik, och samla krafter tills jag och "te-tjejen" kommer ner och välter Bromölla ;0) Ses snart!!
KRAMAR
A-M

Anonym sa...

Te-tjejen tycker som föregående talare!
Kram