onsdag 20 januari 2010

En helt vanlig torsdag..

ja.. idag är det väl egentligen en helt vanlig torsdag.. om det inte varit för att min mamma fyller år. Wiola har precis ringt och sjöng så fint för henne. :)

Annars är här som vanligt.. Wiola har fått frukost på sängen och sitter där coh tittar på Bratz. Alla andra har gått till dagis, skola och jobb. Hon tycker det är lite tråkigt så imorgon så kanske vi åker till Kyrkan och ser om där finns några andra barn att leka med. Risken är väl att det bara är småbarn, men vi får se. Kan ju vara kul att göra något annat bara.

Annars är det provtagning som gäller idag. Kanske handla lite.. får se vad kontot säger.. det är ganska tomt så det blir nog med betoning på "lite". ;) men men.. snart så vänder det hoppas jag.

Jag har även lovat Wiola att baka i eftermiddag. Då kan vi fika när de andra kommer hem från skolan. Det kan ju vara lite mysigt. Hon vill att vi skall baka farmors sockerkaka.. det är med citronskal om jag inte minns fel. Får väl leta upp något recept på nätet.

Igår var jag, Luna och Wiola iväg och köpte två hamstrar. Jättesöta killar är det. Det var en till Luna och en till Mira. De tjafsade lite om vem som skulle ha buren på rummet osv.. men som jag misstänkte så fick jag och David ut dem i vardagsrummet igår kväll.. haha de kunde inte sova när de sprang i hjulet. ;) Och som de sprang sedan.. när en var i hjulet och den andra ville gå in med då fick de sån sprutt på den så benen måste ha gått som trumpinnar. David kom fram till att vi nu är lika många månniskor som djur i lägenheten.. alltså sju av varje. <3

Tack för alla goa kommentarer förresten.. satt här och tårarna rann när jag läste dem. Ni är helt underbara. Jag säger det många gånger hur mycket ni betyder för mig och jag menar det verkligen. Utan er hade det varit så mycket jobbigare.


Dags att sätta lite fart. Fick tömt typ 10 lådor igår.. tänkte jag skulle hinna med några idag med. Nackdelen är ju att det är ju inte bara att ställa in i skåpen som när man flyttar i vanliga fall.. här skall de ju samsas med sakerna som redan finns här. ;) Fast det blir väldigt bra. Lite av mitt och lite av Davids.. kombinationen blir perfekt. <3


Kram på er allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vissa dagar är mindre jobbiga än andra eller hur!? Nu sitter jag och äter frukost och är såå lycklig bara för att båda gossarna kom iväg till skolan med var sitt leende på läpparna - det är lycka! Ska ta en promenad till med fyrbeningen innan det är dags att gå och jobba. Tänk vad lite som kan göra en glad ibland!
Ha en härlig dag!
Kram A-M