fredag 29 januari 2010

En tur till Tjörn..

Ja, då var det fredag och dags att åka till Tjörn och ta tag i det sista jag har kvar där.

Städar lite och packar vad vi skall ha med oss. När David kommer så åker vi direkt.. har lovat tjejerna att stanna till på Gotteboet i Örkelljunga om vi hinner. Det är en godisbutik.. ;) De har aldrig varit där förut och varje gång vi åker förbi så är det stängt. Vi får se om vi hinner idag.

Det är kluvna känslor att åka upp nu. Dels så känns det som om kroppen kommer säga.. NEJ!! ORKAR INTE!! Samtidigt som det är kul att träffa folk.. :) Hittills har vi inte haft en lugn helg sedan december någon gång. Behöver det nu känner jag. Det är ändå skönt att åka upp och göra klart allt. Då kan jag åka upp när jag känner för det istället för att känna att det är en snara runt halsen.

Det är ju dags för barnen att åka till pappa också. Då kan vi lika gärna passa på att köra. Tyvärr så får vi ju åka någorlunda på söndag så vi hinner packa ur släpet.. bläää.. Den här gången är det ju bara jag och David här, men det är mest saker som skall ner i förrådet tror jag.. hm.. jaja.. en del som skall upp också, men mycket skall in där.

På söndag är det ner hit alltså, packa ur och köra släpet på plats i kristianstad.. så vi slipper betala ett dygn till. Sedan blir det nog sängen. Måndag är som vanligt.. jag får väl ta prover och sedan handla. På eftermiddagen kommer alla tjejerna så då är det fullt hus igen. David skall ut med en jobbarkompis på kvällen så det är bara tjejmaffian hemma. ;)

På tisdag morgon när tjejerna har gått till skola och dagis så åker jag och Wiola upp till Tjörn igen. Kanske vi hinner ett snabbt besök på hennes gamla förskola.. sedan är det Uddevalla och röntgen som gäller. Vi sover hos mamma på natten. Hm.. hon kommer väl ha lite tomt eftersom hon har börjat flytta då, men sängen finns väl förhoppningsvis kvar. ;)

Onsdag är det ner till JK och påbörja behandling.. på fredag kommer jag åka upp till mamma igen.. sova där för att ta med mig wiola och hundarna ner till JK på lördag. Då kan vi åka direkt efter behandlingen och behöver inte åka upp till Stenungsund och Tjörn igen. Kan vara skönt för då måste jag bara hemåt.. kommer bli jättetrött innan kvällen. Sedan vet jag ju att veckan därefter är kass.. så det gäller nog att försöka njuta på lördag kväll med David och alla tjejerna.

Får se om det är sista gången på JK.. eller om jag får en omgång till... vi får se. ;)

3 kommentarer:

Carina sa...

Jösses amalia... Hoppas det lugnar ner sig snart så du får hämta dej nån gång. Håller tummarna för röntgen och att detta blir sista rundan på ett tag. KRAM

Hoffar i väst sa...

Shit pomfrit!

Jösses vilket schema!
Om du inte är orken är slut efter alla dessa dagarna är du helt klart en Aliens!

Du är stark! Grymt!

Kram

Patricia

Eva sa...

Gösta Petter!!! Hoppas att allt lugnar ner sig snart!! Tänker på er! <3