onsdag 6 januari 2010

Jubileumskliniken

Ja då var man här igen.. känns nästan som mitt tredje hem nu då. Hemma i Skåne, hemma på tjörn och hemma på jubileumskliniken. ;) Tyvärr måste jag ju snart flytta härifrån också. Känns lite tråkigt att lämna alla sköterskor, läkare och medpatienter. Jag har ju lärt känna dem och de är så underbara. Tyvärr finns det ingen säng än till mig så jag sitter i soffan och får mitt dropp. Det är två avdelningar som är sammanslagna pga reparationer så det är lite kaos, men det funkar. Jag hoppas jag har säng i natt i alla fall.

Igår åkte vi ju norrut från Skåne.. det snöade nästan hela vägen. Det gick lugnt från Bromölla, Kristianstad, Örkelljunga m.m. Tänkte det blir nog bättre ute på motorvägen, men det var där helvetet började. Fy sjutton. Ca 50 km/h hela vägen till Göteborg. Snökaos.. Vi stannade i Halmstad på Mc Donalds för att kissa och köpte oss lite att äta ifall vi skulle bli stående om inte annat. Sedan var det fruktansvärd väg.. hela vägen var full av snö och det kom masor från himlen. Wiola började snart bli kissnödig igen.. hm.. och tyckte att vi också kunde stanna på vägkanten så hon fick kissa. Alla andra bilarna hade ju gjort det. ;) Det tog sex timmar att köra till Tjörn istället för fyra. :(

Efter att ha lämnat barnen hos pappa så åkte jag till lägenheten. Mamma lagade mat och sedan gick jag in och la mig i soffan.. allt annat är nästan borta. Ingen tv... eller annat.. tur jag hade datorn med mig. :)

Nu måste jag kissa igen.. jobbigt när de droppar in vätska i en.. hm.. blir några liter. ;)

kram på er!!

Inga kommentarer: